2018. április 23., Béla
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter Időjárás
Dizájntrendek 

Botanika – A természetes színek alkímiája

Természetes árnyalatok, növényekkel festett textilek, finom színharmóniák és tudatos lelassulás jellemzi Hajgató Sára divatmárkáját, a Botanikát. A márkánál a tervezési metódus fontos eleme a természetközeli lassúság, a megújuló források használata és a környezet alázatos tisztelete.

stilblog.hu
Dizájntrendek 

Régi játékokból készült gyerekbútorok vezetik be a gyerekeket a körkörös gazdaságba

Az antwerpeni Ecobirdy vállalkozás célja, hogy a gyerekeket is megismertesse az újrahasznosítás és a körkörös gazdaság fogalmaival – ennek a jegyében született meg legújabb, feleslegessé vált műanyag játékokat feldolgozó kollekciójuk is.

Dizájntrendek 

„Nehéz feldolgoznom, hogy valami szemét”

Burai Péter, a Reborn márka alapítója a roncstelepre került autók biztonsági öveiből készít táskákat, pénztárcákat. Fő motivációja nem a környezettudatosság, sokkal inkább az, hogy használhatatlan dolgokból értéket teremtsen mások számára.

Dizájntrendek 

A ceruza, amelyik nemcsak a papíron, de a kertben is nyomot hagy

Évente körülbelül 15 milliárd ceruzacsonkot dobunk ki, pedig sokkal kreatívabb és környezetbarát vége is lehetne egy ceruzának. Ezt a piaci rést fedezte fel a dán Michael Stausholm, és alapította meg a Sprout World nevű startup céget. Az általuk készített és forgalmazott ceruzák nem is akárhogyan újrahasznosíthatók.

Dizájntrendek 

Los Angelesben a hőség leküzdésére fehérre mázolják az utcákat

Los Angeles városában nyaranta ún. „hőszigetek” alakulnak ki. Minden tiszta beton, a forrón szikrázó napot sokkal melegebbnek érzik a városiak, gyakran egészen elviselhetetlen a hőség. A helyzet orvoslására kidolgozott megoldás az angyalok városának semmiképp sem átlagos utcaképéhez is ad egy újabb csavart.

Dizájntrendek 

Üvegházak svéd módra: szárba szökken a harmónia

A természettel való egység érzése sokat jelent a svédek számára, az ezzel kapcsolatos szükségleteiknek igyekeznek a mindennapokban is teret adni. Minden bizonnyal ennek köszönhető, hogy a jólléttel és boldogsággal kapcsolatos rangsorokban rendre előkelő helyen végez Svédország.

Dizájntrendek 

A magyar upcycling mozgalom felemelkedése

Félre, recycling, azaz újrahasznosítás: a divat világában elérkezett az idő, hogy egy még hatékonyabb rendszerhez szokjanak hozzá a tervezők, az upcyclinghoz. Vegyük komolyan: talán ez az utolsó esélyünk, hogy megmentsük a Földet a textilhulladéktól. 

Dizájntrendek 

Komposztálható mobiltok: a high-tech is lehet zöld

Nemcsak a telefonjainkat, de az azokat védő tokokat is szédületes tempóban cserélgetjük. Ma elegáns védőtok, holnapután szemét. Nem nehéz kiszámolni, hogy világszerte több millió mobiltok végzi a kukában, majd óceáni szemétsziget tetején... A kanadai Pela erre a problémára kínál remek megoldást. 

Dizájntrendek 

Anne Kiwia és a másodszor szeretett ruhák

Anne Kiwia tanzániai apa és román anya gyermekeként látta meg a napvilágot. Németországban nőtt fel és tanulta a textilek iránti rajongást: egészen hároméves korától, amikor nagymamájával együtt horgolt és kötött, a divat szakirányú főiskoláig, hogy aztán Tanzániába visszatérve létrehozza saját, környezettudatos divatmárkáját. Újrahasznosított textilekből vidám fejkötőket készít.

Dizájntrendek 

Licorice – Így születik gyönyörű ékszerként újjá a bicikligumi

A glamour.hu interjújából egy olyan környezettudatos márkát ismerhetünk meg, amely két keréken veszik fel a harcot a környezetet szennyező hulladékok ellen – pontosabban két kerékből, ugyanis bicikligumit hasznosítanak úja elképesztően dizájnos ékszerek formájában. Ők a Licorice.

Dizájntrendek 

Vertikális kertészkedés, avagy a legzöldebb falak

Harminc évvel ezelőtt, egy zseniális francia tájépítész, Patrick Blanc előállt egy merőben újító ötlettel. Gondolt egyet, és 90 fokkal elforgatta a zöld területeket, és megalkotta a vertikális kertészkedést. A kihasználatlan, üresen, és gyakran rondán meredező épületfalakat elkezdte burjánzó növényzettel beborítani, így sikerült javítania a túlzsúfolt és sivár városképen, ráadásul falai a városi levegőnek is jó szolgálatot tesznek. (Fotó: www.verticalgardenpatrickblanc.com)

gardenista.hu
Dizájntrendek 

Régi könyvek új élete

A papír sok minden lehet: egy szöveg vagy egy illusztráció hordozója, mementója egy történetnek, egy emléknek, egy érzésnek. Egy könyv magában is önmagán túlmutató jelentőséggel bír, Jeremy Ray brit dizájner azonban nem érte be ennyivel: a régi könyveket egyedülálló ékszerként élteti tovább.

Dizájntrendek 

A sokoldalú alga betör a divat világába

Talán a fürdésben zavar minket, és a strandokon sem mindig a legesztétikusabb látvány, de egyértelmű polihisztor: az alga lehet a jövő meghatározó megújuló nyersanyaga – többek között a ruhaiparban is.

Dizájntrendek 

Teljesen beleolvad a környezetébe a különleges, fenntartható házikó

A COULSON nemrég piacra dobott, fenntartható házikója szinte olyan, mintha a természet része lenne maga is. Az építmény átlátszó külseje miatt teljesen beleolvad az őt körülvevő környezetbe. A 8 négyzetméteres szerkezet pusztán 100 wattos fűtési terheléssel büszkélkedhet, amely aktív fűtő-hűtő rendszerek nélkül valósul meg.

Dizájntrendek 

A karóra is lehet környezetbarát

A kortárs dizájntrendekre világszerte egyre jellemzőbb, hogy a környezetbarát szempontokat figyelembe véve kerülnek ki termékek a tervezőasztalról, és az alapanyagok választásánál is kiemelt szerepet kap az ökotudatosság. A design.hu nyomán cikkünkben fa alapanyagok felhasználásával készült órákat mutatunk be.

Dizájntrendek 

Redheads design: ökotudatos tervezők itthonról

Talán nem is gondolnánk, de mire egy-egy ruhadarab eljut a boltok polcaira, hihetetlenül nagy utat jár be, és ezzel együtt az ökológiai lábnyoma is jelentősen megnövekszik. De ennek nem feltétlenül kell így lennie. A Perger Zsófia és Ispán Szilvia alkotta Redheads ökotudatos dizájnvállalkozásról a MarieClaire számolt be.

Dizájntrendek 

A holland műanyaghalászok bútorgyártásra adták a fejüket

Az amszterdami székhelyű „Plastic Whale”, vagyis „Műanyag Bálna” csoport az alapító, Marius Smit szerint „az első professzionális műanyaghalász szervezet a világon”. A szervezet évente több tonna műanyaghulladékot távolít el a város híres csatornáiból. De mi történik ezután?

Dizájntrendek 

Újrahasznosított divat magyar tervezőktől

A mindennapok során felhalmozott tárgyak előbb-utóbb elkopnak, elromlanak, vagy csak egyszerűen lecseréljük őket. Azonban hazánkban is egyre több upcycling vállalkozás működik, amelyek új életre keltik a lyukas farmernadrágot vagy bicikligumit, a reklámmolinót és a biztonsági övet. A tudatosvasarlo.hu nyomán válogattunk!

Dizájntrendek 

Már gyártanak lakásbarát kaptárakat

Szinte lehetetlen úgy eltelnie egy hétnek, hogy ne hallanánk a beporzókat vagy közelebbről a méheket fenyegető veszélyekről: mérgek, betegségek, vagy éppen a méhészet visszaszorulása: egyaránt a méhpopuláció csökkenését vetíti előre. Márpedig beporzók nélkül nincs beporzás, amit nemcsak az élelmiszer-ellátásunk, de az egész ökoszisztéma megsínylene.

Dizájntrendek 

Egy szakács környezetbarát pálfordulása

Csillagos ételmaradékokból főz egy New York-i startup vállalkozás. Egy progresszív brooklyni ipartelepen üzemel az a konyha, amely csúcséttermek és más felajánlók felesleges élelmiszereiből készít ételeket a nélkülözők számára, amelyhez ingyen vagy rendkívül nyomott áron juthatnak hozzá.

diningguide.hu