2018. július 20., Illés
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter Időjárás

Licorice – Így születik gyönyörű ékszerként újjá a bicikligumi

A glamour.hu interjújából egy olyan környezettudatos márkát ismerhetünk meg, amely két keréken veszik fel a harcot a környezetet szennyező hulladékok ellen – pontosabban két kerékből, ugyanis bicikligumit hasznosítanak úja elképesztően dizájnos ékszerek formájában. Ők a Licorice.

A Licorice márkát Pataki Erika „Buba” és Szolga Hajnal „Szaffi” alapította 2012-ben, de azóta jócskán bővült a csapatuk, és Pécs mellett most már Berlinben, Drezdában és Budapesten is megtalálhatjuk a termékeiket. A márka pécsi forgalmazójával, Pataki Erikával Helstáb Laura beszélgetett.

Miért pont kerékgumi, hogyan indult a Licorice története?

2009-ben alapult a ReArt, egy kreatív újrahasznosító csapat, barátok-barátnők alkottuk, és mindenfélét készítettünk különböző újrahasznosított anyagokból. Aztán megcsináltuk Szaffival a klubot, ahol most vagyunk Pécsen, és továbbgondoltuk ezt az egészet: egy olyan minőséget és formavilágot szerettünk volna kitalálni, ami ütős, egyedi és eladható. Végignéztük, hogy eddig miket készítettünk, volt ott PET-palackból rózsa, Kindertojás-figurából ékszer, tehát tényleg nagyon eklektikus, és végül úgy döntöttünk, hogy a gumi marad, mert nagyon jól formálható, hálás anyag, fekete, sokféleképp tudjuk felhasználni. 

Fotó: facebook.com/Licorice

Meddig tart egy terméket elkészíteni?

A tisztítással, előkészítéssel együtt három-négy óra. Egy nagyobb nyakláncba belemegy majdnem egy teljes kerékgumi, az utánpótlást a férjem hozza mindig, körbejárva a kerékpárszervizeket. Ékszerenként másfajta gumit használunk, néha van piros is, de nagyon ritka, egyszer volt egy limitált red kollekciónk. Vannak sablonjaink is most már, hogy egységes, utánrendelhető termékeket tudjunk készíteni. Egyenként, kézzel vágunk ki mindent, majd drótra fűzzük vagy a DNS-termékcsaládnál lyukasztjuk a gumit. A fenntarthatóság nagyon fontos számunkra, hogy ha már újrahasznosítás, emberek csinálják, ne gépek, munkahelyet teremtsünk, piacképes termékeket hozzunk létre.

Fotó: facebook.com/Licorice

Kik a vásárlóitok?

Aki egyedit akar, az biztosan választ tőlünk, és most próbáljuk úgy kialakítani a termékportfóliót, hogy minden családból legyen egy extrém és egy visszafogottabb vonal. Az elején csak az extrémet csináltuk, és mindenki csodálta, hogy milyen jól néz ki, de nem vették meg. Itthon még sok embernek van azzal problémája, hogy ezek újrahasznosított alapanyagokból, hulladékból készültek, akkor is, ha meg van tisztítva, és nem látszik rajta, ez egy szemléletbeli dolog. A külföldiek alapvetően sokkal nyitottabbak az újrahasznosított termékekkel kapcsolatban. Korcsoportban nagyon vegyes, hogy kik vásárolnak tőlünk, volt, hogy egy nagyon konszolidált, idősebb hölgy vette meg a legextrémebb ékszert, míg a fiatalok panaszkodtak, hogy túl hosszú a spagetti fülbevaló.

Fotó: facebook.com/Licorice

Hogy látod, mennyire lehet a divat fenntartható?

Nekünk az is alapvető célunk volt, hogy mind a klub, mind a Licorice mint termék a mi saját erőnkből induljon el, alulról, startup kezdeményezésként. Mindent önerőből csinálunk, nem pályázati támogatással, egyesületként működünk. Egyelőre a haszon még beleforgatódik a gyártásba, az, hogy valóban fenntartható legyen a divat, tehát munkahelyeket is teremtsen a hulladék újrafeldolgozása, egy nagyon lassú folyamat. Amikor Szaffival kitaláltuk, azt gondoltuk, hogy abból szeretnénk megélni, amit szeretünk, de egyelőre még mi is munka mellett csináljuk. Nehéz itthon meghonosítani, hogy újrahasznosított termékeket vásároljanak az emberek, az elején nagyon erre helyeztük a hangsúlyt, de most elsősorban inkább azt kommunikáljuk, hogy azért vegyék meg őket, mert jól néznek ki, egyediek, és emellett persze ott van, hogy ezzel tesznek a környezetért, segítenek munkahelyet teremteni. Mi pozitívak vagyunk ezzel kapcsolatban, és úgy gondoljuk, hogy nekünk dolgozik az idő, és meg fog ez a szemlélet változni a fejekben.

Neked ajánljuk
A tengeri teknősök is szeretik az új magyar fürdőruhamárkát Botanika – A természetes színek alkímiája Kávészacskókból kiegészítő – Coffewear: az ökotudatos magyar dizájnmárka Az Európai Parlament támogatja a mikroszálas és -szemcsés műanyagokra vonatkozó tilalmat Kukoricát számol a robot
Tovább a forrásra: glamour.hu
Vissza
Hírfolyam