2018. november 20., Jolán
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Kávészacskókból kiegészítő – Coffewear: az ökotudatos magyar dizájnmárka

A kávé és az ökotudatosság kapcsolata sokrétű: a reggeli ébresztőt kérhetjük repohárban, a kávékapszulákból készülhet ékszer, a zaccból remek komposzt varázsolható és még hosszan lehetne sorolni. Most a magyar dizájnerek is beálltak a sorba, Győrbíró Csenge a kávészacskók újrahasznosításával készít trendi kiegészítőket.

Mióta foglalkozol divattal?

A MOME textil tanszékének hallgatója vagyok jelenleg, de elég hamar, már a gimnáziumi éveim alatt körvonalazódott, hogy textilekkel, matériákkal szeretnék foglalkozni. A textillel, szabott formákkal, színekkel úgy érzem, térben festhetek. A Coffewearnél is nagyon fontos szempont, hogy a darabok különlegesek legyenek: megismételhetetlen formákkal és össze nem illő színkombinációkkal.

Fotó: Facebook.com/coffewear

Mindig egyértelmű volt számodra, hogy az ökovonal fog dominálni a termékeidben?

Legkorábbi emlékem ezzel kapcsolatban az, amikor rátaláltam az első Freitag újrahasznosított anyagokból készült táskámra egy erdélyi ócskapiacon. Ez hét évvel ezelőtt volt. Ekkor nagy újdonság volt számomra az egész filozófia, amit a márka képvisel, bár nyugaton már a 90-es években megjelentek az újrahasznosított anyagokból készült darabok.

Az ezt követő években minden impulzus és kísérletezés arra irányított, hogy mostanra teljesen az ökovonal legyen az, melyet a sajátomnak érzek. Ezenkívül valamiféle kedves családi vonás is mindennek a megjavítása, megmentése. Ezalatt a legkülönbözőbb kreatív módokat értem, hiszen csak az az értéktelen szemét, amit mi annak definiálunk.

Mi a Coffewear koncepciója?

A Coffewear márka koncepciója, hogy tartós, egyedi, újrahasznosított, vicces kiegészítőkkel hívja fel az emberek figyelmét arra, hogy a környezetvédelem rengeteg módon megközelíthető. Például olyan meglepő módon is, hogy vidámságot csempészhetnek élénk színeikkel a mindennapjainkba. A koncepció része, hogy az újrafelhasznált anyag (azaz a használt kávészacskó) határozza meg a termékek alapformáját, így lesz mindegyik darab teljesen különböző és egyedi.

Fotó: Facebook.com/coffewear

Mi a cél?

A márka jelenlegi célja, hogy az újrahasznosított kávészacskókból készült termékek megismerésével arra bátorítson mindenkit, hogy bizony annak is van értelme, ha egy személyben teszünk apró lépéseket a környezetért – például megmenthetünk egy kávészacskót, mely utána pénztárcaként születik újjá. Egyéni célom a márkával kapcsolatban, hogy a meginduló bővülés ellenére is az egyediségen, frissességen és a limitált darabokon maradjon a hangsúly, és ne forduljon át a minőség-mennyiség egyensúlya sem.

További érdekességek az ökotudatos magyar dizájnermárkáról az alábbi linken olvashatók.

Neked ajánljuk
Ilyen lámpák mellett biztosan mindenki fejébe befészkelné magát a természet iránti felelősség gondolata Slow fashion Litvániából Ők már bezsákolták a dícséretünket Napsütésben a szemét is a klíma ellen fordul Zero waste bevásárlózacskó
Tovább a forrásra: marieclaire.hu
Vissza
Hírfolyam