2018. augusztus 17., Jácint
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter Időjárás

A vásárlók egyre kevésbé lelkesednek a divatmárkák felelőtlen hóbortjaiért

Óriási felháborodást okozott, hogy kiderült, a Burberry tavaly több mint 10 milliárd forint értékű vadonatúj ruhát, kiegészítőt és parfümöt semmisített meg, csak hogy ne lehessen olcsón megvásárolni őket.

A rajtuk maradt árut a brit luxusmárkánál egyszerűen elégették, nem titkoltan azért, hogy megőrizzék a márka luxusjellegét. 

A hírre reagáló felháborodott bejegyzések elöntötték a közösségi oldalakat. Sokan nem értik, a presztízsét féltő márka miért nem keresett a környezetszennyező égetés helyett szociálisan érzékenyebb megoldást a problémára.

A márka védelmén túl még egy oka van a tömeges ruhaégetésnek: minden divatház egyik legnagyobb ellensége a hamisítás: a megsemmisítéssel attól is óvják kollekcióikat, hogy nagyon olcsón beszerezhessék az eredeti terméket a koppintók Fotó: Pixabay.com

Vannak azért olyan márkák is, melyek égetés helyett – vagy mellett – adományoznak is ruhákat, ilyenkor rendszerint kivágják a címkéket, és minden olyan részletet, mely a márkára utalna. 

Így a Kering group, amelyhez olyan márkák tartoznak, mint az Alexander McQueen vagy az Yves Saint-Laurent, feltörekvő tervezőknek adományozza a rajtuk maradt luxusárut, hogy felhasználják azokat saját kollekcióikban.

Ahogy korábban a H&M, úgy a Burberry is arra hivatkozik, a ruhaégetés követi a fenntarthatósági követelményeket, és energiát termelnek vele. De a botrány attól nem csillapodik, sőt egyre nagyobb a felháborodás.

Borítókép: Pixabay.com

Neked ajánljuk
Élesztőgombákból készül csomagolás Lengyelországban Az egészséget hozó szerencsehal Műanyagból ehető gomba A szárazság a régészek kezére játszott Nagy-Britanniában Jóval magasabb a Déli-óceán szén-dioxid-kibocsátása, mint azt eddig gondolták
Tovább a forrásra: 444.hu
Vissza
Hírfolyam