2019. október 15., Teréz
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Elege lett a divatos cipőkből, piacra dobta saját márkáját

Bár az USA gazdaságát húzó Szilícium-völgy elsősorban a technológiai cégek bölcsője, ahol a legtöbb innováció jellemzően kódokban születik, mégis időről időre olyan klasszikusnak mondható iparágak megreformálása is innen indul, mint a cipőgyártás.

Tim Brown 8 éves labdarúgó-karrierje során 30-szor viselhette az új-zélandi labdarúgó-válogatott mezét, egy dolog azonban mindig zavarta. A cipők. Több klubban is játszott, amit olyan nagyágyúk szponzoráltak, mint a Nike vagy az Adidas, de úgy érzete, hogy a kínálatukban csupa olyan cipő van csak, amely vagy tele van logókkal, vagy messziről rikít.

Ezért amikor befejezte pályafutását, eldöntötte, hogy megcsinálja saját márkáját. A minimális dizájn mellett cipőinek volt még egy érdekességük: gyapjúból készültek.

Mivel a gyapjú nem szokványos alapanyag sportcipőkhöz, Brown hazájában kísérletezett az alapanyaggal, amit egy új-zélandi gyapjúipari kutatócsoport meg is támogatott 200 ezer dollárral. A speciális, habbal és gumival vegyített anyag a kampányvideó szerint nemcsak azért jó, mert nagyon kényelmes és természetes, de jól is szellőzik.

Fotó: Allbirds/facebook.com

Az üzleti modell sem a megszokott volt, elkerülték a nagykereket, és csak online vagy kiskereskedelmi üzletekben árulták őket. Brown szerint azzal, hogy közvetlenül a fogyasztóknak árulták a cipőket, gyorsabban tudtak reagálni az igényekre.

Néhány sajtómegjelenés után a márka szárnyalni kezdett, és 15 hónappal az indulás után a The New York Times már úgy hivatkozott rájuk, mint a Szilícium-völgy cipészeire.

Fotó: Allbirds/facebook.com

A brandben úgy látszik még mindig van lendület, mert amellett, hogy az USA piacán is terjeszkednek, Londonban is üzletet nyitottak, és a gyapjúcipők után új modellt dobtak piacra: az eukaliptuszfa rostjaiból készült cipőket. A riválisok sem maradtak tétlenek, megjelentek az első másolatok is, de Brown szerint annak is megvan az előnye, ha koppintják a cég termékeit: több cipő készül fenntartható, természetes alapanyagokból.

Neked ajánljuk
A szőrme szerelmesei is kaptak egy esélyt a fenntarthatóságra A mosógép ideje lejárt? Akik biztosan nem unják a banánt Ismét díjat kapott a magyar napelemes tetőcserép Ha a szívószálról lemondani nem akaródzik, válassza műanyag helyett a makarónit!
Tovább a forrásra: portfolio.hu
Vissza
Hírfolyam