Lehet a műanyag értékes?
Az anyagban magában, vagy a hozzá fűződő viszonyunkban, használati szokásainkban kell keresnünk a plasztik körül kibontakozó környezeti válság okait? Ezek a kérdések foglalkoztatták azt a francia dizájnert, aki a közellenséggé vált műanyagot állította lakberendezési kollekciójának középpontjába.
Dorian Renard szeretné, ha új szemmel tekintenénk a műanyagra. Ahogy a fújt üveg kivívja tiszteletünket a benne megtestesülő emberi ügyesség és kitartás által, úgy a kézi megmunkálással a máskülönben gyártósorokkal azonosított plasztik is nemesebb, időtállóbb minőséget nyerhet – vélekedik az Eindhoweni Dizájn Akadémiáról frissen kikerült szakember.
„Azért küszködünk a műanyaggal, mert nem értékeljük. Gondoljunk csak az újrahasznosításra – azért szükséges, mert első körben valaki szemétként tekintett az anyagra. Én értékes lehetőséget látok benne.”
A torzítás művészete (Beauty of Distortion) című kollekcióhoz felhasznált műanyag lemezek és csövek az üvegmegmunkálásból ellesett technikákkal kísérletezve öltötték egyedi bútorok és dísztárgyak formáját.

