2020. július 15., Henrik , Roland
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Lassan javul a divatipar rossz renoméja

A témában felszólaló kutatók, az egyre tudatosabb vásárlók, a borzalmas ruhagyári balesetek, a fenntarthatóbb divatért kampányolók hangja lassan a divat világát is ráébreszti a társadalom- és környezetkárosító gyakorlatának tarthatatlanságára.

Bár tennivaló még akad bőven, hiszen a divatipar negyven százaléka eddig semmit nem változtatott az ügyben, 2019-ben számos új kezdeményezés indult a divatipar környezetbaráttá alakítása érdekében – a Marie Claire összegyűjtött egy csokorra valót.

  • Divatpaktum 2019 augusztusában, a G7-es csúcstalálkozón Emmanuel Macron francia elnök aláírta azt a paktumot, amihez a Kering-luxuscsoport kezdeményezésére 32 divatcég, köztük 250 márka is csatlakozott. A megállapodás keretei között az aláíró cégek vállalták, hogy a globális felmelegedés megállítására 2050-re nullára csökkentik az üvegházhatásért felelős gázok kibocsátását, felhagynak az egyszer használatos műanyagok használatával.
  • Szén-dioxid-kompenzáció Gabriela Hearst tervező a szeptemberi New York-i Show-ját CO2-semlegesre alkotta meg, amit a Burberry Londonban folytatott. Nem sokkal később a Gucci tett komoly vállalásokat az üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkentésére. Novemberben Marco Bizzarri, a Gucci vezérigazgatója szénsemleges kihívást hirdetett, és arra biztatott más cégeket is, hogy csatlakozzanak a kezdeményezéshez.
  • Újrahasznosítás Az, hogy jó pár divatcég újrahasznosított műanyaggal dolgozik, nem újdonság. Idén beállt a sorba az Adidas és Stella McCartney is, kollekcióikban óceáni műanyaggal dolgoznak. A Prada Re-Nylon táskakollekciója újrahasznosított halászhálókból készült, ráadásul a cég egy fenntarthatósági stratégia keretei között vállalta, hogy 2021 végére kizárólag újrahasznosított nylonból dolgozik majd.
  • Divat a bérlés Egyre több divatcég nyúl a bérlés és az újraeladás eszközéhez azért, hogy a fenntarthatóság mellett kampányoljon. A H&M például 2019 októberében jelentette be, hogy próbaprojektet indít, egy stockholmi üzletében lehetővé téve törzsvásárlói számára a bérlést.
Fotó: piqsels.com
Neked ajánljuk
A fenntartható divat ügye nem egy banánhéjon fog elcsúszni Sztárokkal tör be a fenntartható divat világába a Gucci A használt ruha már nem ciki – egyenesen sikk Balkon fanatik – Fotópályázat A körkörös gazdaság lehetőség lehet a kilábalásra
Tovább a forrásra: marieclaire.hu
Vissza
Hírfolyam