2020. május 28., Csanád, Emil
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

A folyton változó divatban állandó kihívást jelent a fenntarthatóság

A „lassú divat” iránti igény egyre több fogyasztó részéről fogalmazódik meg – a vállalatok pedig tartósabb termékekkel, hagyományos gyártási technológiák alkalmazásával, kevesebb ipari hulladék termelésével és a divatipari dolgozók méltányosabb alkalmazásával igyekeznek megfelelni az elvárásoknak.

A fenntarthatóság igénye miatt ma már minden megvásárolt ruhadarabnak,
kiegészítőnek többletjelentése van. Egyfajta állásfoglalás vagy voksolás, ha úgy vesszük, a lehetséges jövőnkre nézve – fogalmaz Molnár Anikó a Marie Claire áprilisi számában megjelent írásában.

A divatipari szervezetek, márkák folyamatosan dolgoznak azon, hogy érdemben bekapcsolódhassanak a fenntarthatósági törekvésekbe, illetve hogy vonzóvá,
követendő példává tegyék a „zöldfogyasztást” a vásárlóik számára.

Ökotudatos anyagokból készített kollekciók, újrahasznosítás, használtruha-gyűjtés a vevők bevonásával és jutalmazásával, sztárok arcával fémjelzett jótékonysági ruhavásárok – bármi, ami az adott (egyébként még mindig profitorientált) cég arculatába beleilleszthető. 

Molnár a tudatos vállalati magatartás iskolapéldájaként a ReCreate-t említi. A brandet Erica Gadsby 2013-ban, a kambodzsai Dey Tmey településen alapította meg. A vállalkozás először a helyi munkanélküli nők megsegítésére, nonprofit varrodaként működött. Nemcsak a környezet szempontjait tartják szem előtt – organikus textilek és ellenőrzött munkafolyamatok révén –, de a munkatársak jóllétére is nagy hangsúlyt helyeznek. Továbbképzéseket, gyerekfelügyeletet, etikus munkafeltételeket és versenyképes jövedelmet biztosítanak az alkalmazottaknak.

Fotó: ReCreate Clothing/facebook.com

A környezettudatos anyagok használata – szóba jöhetnek bambusz-, kender-, tejfehérje- vagy éppen algaalapú textilek – mellett a körkörös modell, a meglévő ruhadarabok átdolgozása, újragondolása a legerősebb fenntartható trend. A svéd Remake márka a Stockholms Stadsmission elnevezésű használtruha-hálózat leányvállalataként a boltjaikba kerülő anyagok, ruhadarabok újragondolásán alapszik.

Neked ajánljuk
Legyél a saját gardróbod dizájnere! Dorawyn: „Lassú divat” egy apokaliptikus látomás jegyében Nem minden zöld, ami harsány Összefogás a digitális oktatásért A zöldmegújulás a munkanélküliség kezelésében is segíthet?
Forrás: Marie Claire
Vissza
Hírfolyam