2020. december 5., Vilma
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Megkezdődött a magyar fejlesztésű házi komposztálókészülék tesztelése

A Compocity 2020 nyarára tervezett pilotprojektje  a koronavírus miatt nem tudott eddig megvalósulni, november végéig azonban elkészülnek az első, tesztelésre alkalmas komposztálók, majd különféle közösségeknél és partnereknél kipróbálják őket.

A tesztelésben részt vesz például egy veszprémi lakóközösség és egy óvoda, a Be Social és a Prímaenergia Zrt. irodája, a budapesti Kármán Tódor Kollégium és a Szent István Egyetem Ökológiai és Fenntartható gazdasági tanszéke is. „Ez egy közösségi termékfejlesztés, hiszen a partnereink javaslataikkal, visszajelzéseikkel bevonódnak a termék fejlesztésébe” – mondta el a Kreativ.hu kérdésére Pancsa Emese formatervező, a Compocity alapítója.

A cél az, hogy a következő 3-6 hónapban minél több információt gyűjtsenek a 4-6 hétre kihelyezett eszközökről, és előkészítsék a sorozatgyártást a tapasztalatok alapján.

A Compocity működése egy tradicionális japán eljáráson alapul, amellyel egy természetes mikroorganizmus-kultúrának köszönhetően egyszerűen, egy zárt tartályban is meg lehet oldani a komposztálást. Ha elkészül a komposzt, csak ki kell emelni a kapszulát, és elültetni a megfelelő helyre. A technológia szagmentes, ezért az okoskuka akár a közös élettereinkben is helyet kaphat.

Forrás: Compocity/youtube.com

A startup két fő pillére az okoskuka és a hozzá tartozó applikáció, de a Compocity ezenkívül oktatási, logisztikai és közösségépítési funkciókat is ellát.

A klasszikus komposzt elkészüléséhez 6-8 hónap is kellhet, a gömb alakú szerkezetben 2-4 hét is elég, hogy létrejöjjön egy olyan koncentrátum, amely katalizátorként javítja a talaj minőségét.

A Compocity ára első körben 1000-1200 euró (360 ezer – 435 ezer forint) körül alakul majd, de az alapítók bíznak abban, hogy a sorozatgyártás során ez az összeg jelentősen csökkenni fog. Fontosnak tartják, hogy az anyaghasználatban az öko-etikai szempontokat is figyelembe vegyék.

Neked ajánljuk
Károly herceg is hisz a fenntartható divatban Fenntartható luxuskollekcióval kampányol a tartós ruhák és a tudatos fogyasztás mellett az LG Komposztálni nem csak kertben lehet Önkéntes egyetemisták járvány idején Az Audi is eurómilliárdokat költ az elektromobilitásra
Tovább a forrásra: kreativ.hu
Vissza
Hírfolyam