Nessana: az időtálló magyar divat ígérete
Kovács Vanessa és vőlegénye 8 évig dolgoztak azért, hogy létrehozzanak egy olyan márkát, amely nemcsak kifinomult stílusjegyeivel, hanem fenntartható, környezettudatos és a hazai szakemberekkel való együttműködésével is kiemelkedik a magyar divatpiacon – derül ki a Glamour interjújából.
A márka koncepciójának fókuszában a hosszú távú, kifinomult és tartós kollekciók tervezése áll, amik inspirálják a vásárlókat mind az esztétika, mind a környezettudatosság szempontjából – mondta el Pongrácz Dórának az alkotópáros női tagja.
Kovács Vanessa hangsúlyozta: bár divatmárkaként óriási kihívás 100%-ban fenntarthatónak lenni pillanatnyilag, de megfontolt és tudatos lépéseket hoznak, és folyamatosan keresik a lehetőségeket, hogy minimalizálhassák a lábnyomukat.
„Limitált mennyiségben készülnek a ruháink, kerüljük a túltermelést, és csak olyan alapanyagokkal dolgozunk, amik már az országban vannak”
– sorolja a példákat Vanessa, aki hozzáteszi: „sokszor olyan textíliákat használunk a ruháinkhoz, amikből csak néhány méter áll rendelkezésre – ezeket megmentjük attól, hogy a szemétben végezzék. Igyekszünk természetes anyagokkal vagy azokat tartalmazó mixekkel dolgozni”.

A szabásnál minimalizálják a leeső anyagokat, és a maradékokat más projektekhez használják fel. Kizárólag itthoni gyártókkal és beszállítókkal dolgoznak, a csomagolás során pedig rendkívül anyagtakarékosan járnak el, és kizárólag 100%-ban újrahasznosított papírt használnak.
Ugyanakkor a tudatos kollekcióépítés és etikus gyártás mellett a környezet védelmével foglalkozó szervezeteket is támogatnak: „minden szezonban megjelenik egy DONATION darabunk, aminek eladásával egy kiválasztott, hazai szervezetet támogatunk az adott szezon lezártakor.”