2022. május 27., Hella
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Rangos nemzetközi elismerésben részesült a Nanushka

Sándor Szandra márkája, amely a globális porondon is a fenntartható divat egyik éllovasának számít, elismerésben részesült a Drapers Awardson.

Amellett, hogy világhírű modellek, színészek és zenészek is örömmel viselik, a különleges divatmárka most egy rangos divatipari elismerést is kapott: fenntarthatóság és divat kategóriában az év márkája lett – írja a Metropol.

A Nanushka növekvő globális sikere tette lehetővé, hogy 2020-tól kezdve minden eddiginél jobban fókuszáljon a fenntarthatóságra: rendszeresen vizsgálta a cég környezetre gyakorolt hatását, ráadásul ezt a beszállítóira is kiterjesztette.

2021-től kezdve már azoknál a vállalatoknál is vizsgálta a környezetre gyakorolt hatásait, ahol a különböző alapanyagokat, fonalakat, kész szöveteket és nyersanyagokat gyártják.

Ez alapján derült ki, hogy a Nanushka a legnagyobb ökológiai lábnyomot a szövetek gyártása során hagyja, így még nagyobb figyelmet kezdtek fordítani az alapanyagok, vagyis a textilek kiválasztására.

A Nanushka 2019-es kollekciója a III. Budapest Central European Fashion Week divathéten
Fotó: MTI/Balogh Zoltán

A brand már 2019-ben is a termékeinek 21,5%-át fenntartható anyagokból készítette, és ez az arány az elkövetkező években egyre csak emelkedett. Legújabb termékeik között már növényi eredetű, biológiailag lebomló szemüvegek, újrahasznosított fürdőruhák és biopamutból készült kollekciók is szerepelnek. A márka emellett környezetbarátabb festési technikákon és alternatív bőrmegoldásokon is dolgozik.

Fontos számukra, hogy a lehető legkevesebb hulladék keletkezzen, és erre a gyártási folyamat minden szakaszában nagy figyelmet fordítanak: igyekeznek a leeső textilrészeket is felhasználni, sőt a gyártás során keletkező hibákat is folyamatosan javítják a tervezők.

A kollekciókat egy olyan digitálisan olvasható címkével látták el, amely tájékoztatást ad az ügyfeleknek a ruhák javításáról, esetleges bérbeadásáról és újrahasznosításáról is.

A díj indoklása szerint a pályázók közül a Nanushka rendelkezik a legátfogóbb, mindenre kiterjedő holisztikus megközelítéssel, ami egy remek irány a fenntartható divatmárkák piacán.

Neked ajánljuk
Mi születhet egy jógamatrac és egy kávészsák nászából Két amerikai dizájnerhallgató újragondolta a vízszűrőket Magyar márka is kínál vegán szőrmét Sokallják a 480 farkast Svédországban, 170-re akarják csökkenteni Nemcsak a hordozórakéták, de a kibocsátásuk is az eget veri
Tovább a forrásra: metropol.hu
Vissza
Hírfolyam