A Blue Planet-sorozat az ökoturizmus fellendülését szolgálja
Sir David Attenborough Kék bolygó (Blue Planet) című filmsorozatának népszerűsége az ökoünnepek emelkedéséhez vezet. Ezt állítja Mark Tanzer, a brit utazási irodák szövetségének vezérigazgatója, aki már korábban megjósolta, hogy a népszerű BBC-természetfilmsorozat arra fogja ösztönözni azokat a turistákat, akik tudatában vannak a túlzsúfoltság negatív hatásaival, hogy új célállomásokra látogassanak el.
Az ún. „túlzott turizmus” olyan népszerű helyszíneken vált problémává a helyi lakosság tiltakozása miatt, mint például Barcelonában, Velencében, Palma de Mallorcán és Santoriniben.
Az ABTA kutatásai azt mutatják, hogy négy nyaralóból egy olyan országot kíván meglátogatni 2018-ban, ahol előtte még nem járt, és a megkérdezettek csaknem egyharmada egy új üdülőhelyre vagy városba vágyik utazni. Az utazók mintegy 70 százaléka úgy véli, hogy az utazási vállalkozásoknak biztosítaniuk kell, hogy a nyaralásaik segítsék a helyi embereket és az ottani gazdaságot.
Az ABTA arra számít, hogy a felelősségteljes idegenforgalom jövőre kulcsfontosságú trend lesz, több olyan kezdeményezéssel, mint a közösségekhez hozzájáruló szociális vállalkozások, a szénsemleges csoportos túrák és a strandokról származó műanyagok betiltása.
Az állatok jólléte szintén fontos kérdéssé vált az utazási társaságok számára. Például a Thomas Cook utazásszervező cég amellett kötelezte el magát, hogy visszavonja az olyan kirándulásait, mint az elefánttúrák és a delfinekkel való úszás, a Virgin Holidays pedig bejelentette, hogy többé nem fogja népszerűsíteni azokat az attrakciókat vagy szállodákat, amelyek fogságban lévő bálnákhoz vagy delfinekhez kapcsolódnak.