2019. április 20., Tivadar
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Természet, átalakítás alatt

„A természet az igazi értékét akkor nyeri el, ha kontrasztba tudjuk helyezni az ellentétével – csak azáltal becsüljük meg a tiszta levegőt, a szabálytalan formákat, a zöldet, ha már megtapasztaltuk a hiányát.” Márpedig ettől már az impresszionista festők is szenvedtek.

Monet-nak és barátainak nem mellékes célja volt, hogy a piszkos, büdös, gépek által uralt nagyváros elől kivonuljanak az „érintetlen”, természet által még inkább uralt Párizs környéki vidékre, a szabadba tájakat festeni – fogalmaz Pokol Kriszta design- és művészetmenedzser, tárlatvezető. 

A 19. század második felében ugyanakkor az iparosodás, a gépek, a nagy vasszerkezetek meghatározó témák voltak.

Alfred Sisley: Híd Villeneuve-la- Garenne-ben

Valahol egy kicsit paradoxnak tűnhet, hogy az impresszionista alkotók elmenekültek az iparosodott nagyvárosi lét elől modern vasszerkezeteket (pl. hidakat) festeni, de ennek is megmagyarázható a szimbolikája. Például hogy a természet az igazi értékét akkor nyeri el, ha kontrasztba tudjuk helyezni az ellentétével.

Ebben az időszakban kezdett divatba jönni a kirándulás, a sport, a természet mint esztétikum önmagáért való csodálata – írja a Képmutató szerzője.

Camille Pissaro: Pontoise-i gyár
Neked ajánljuk
Művészi szemfényvesztéssel a mindennapos szemét ellen Áramvonalas festővásznon a fontos üzenetek is villámgyorsan célba érnek Művészi kis otthonok két-, négy- és hatlábúaknak Ennek az appnak köszönhetően eddig 55 millió fát ültettek Kínában A Hupikék Törpikék a tengerek védelmében
Tovább a forrásra:
Vissza
Hírfolyam