2020. szeptember 19., Vilhelmina
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Amikor a téma szó szerint a földön hever

John Evans kollázsai nemcsak izgalmas és dekoratív műalkotások, hanem egyrészt személyes naplók, valamint New York (és tágabb értelemben egész Amerika) négy mozgalmas évtizedének krónikái.

A dél-dakotai John Evans (1932–2012) 1964-ben érkezett New York (és akkoriban valószínűleg az egész világ) legvibrálóbb és legbohémabb negyedébe, a manhattani East Village-be, hogy képzőművészetet tanuljon.

Bár ezen a pályán végül nem futott be túlzottan látványos karriert, figyelemre méltó életművet hagyott hátra. Ugyanis 1964-től egészen az ezredfordulóig a városban eldobott tárgyakból, gemkapcsokból, termékcímkékből, buszjegyekből, random ismeretlenek elhagyott-eldobott igazolványképeiből, beazonosíthatatlan cetlikből, élelmiszer-csomagolásokból, tépett-gyűrött bankókból, szakadt borítékokból és egyéb kukába való vackokból készített – kizárólag a maga örömére – csodás kollázsokat.

John Evans, 1978. február 8.
Fotó: Pavel Zoubok Gallery/artnet.com
John Evans, 1977. március 2.
Fotó: Pavel Zoubok Gallery/artnet.com
John Evans, 1975. november 22. Fotó: johnevansnyc/instagram.com
Neked ajánljuk
Mintázatok, nyüzsgés, egyensúly és egység – hogyan mesélhet egy mandala az ökoszisztémáról? A Föld végességére figyelmeztet egy berlini kiállítás Az erdőjáró apró örömei Pusztító viharok, súlyos áradások: gátat kell szabni a károsanyag-kibocsátásnak Gigantikus tetőkert épül Párizsban
Tovább a forrásra: nlc.hu
Vissza
Hírfolyam