2021 végén a zeneipar szereplői összefogtak a fülbemászó dallamok karbonlábnyomának csökkentése érdekében
A Zenei Klímaegyezményt (Music Climate Pact) a legnagyobb kiadók, mint a Sony, az Universal vagy a Warner, és független piaci szereplők írták alá, vállalást téve a nettó zéró kibocsátás 2050-re történő elérésére.
Az egyezményhez csatlakozó vállalatok elérhető klímacélokat tűznek ki maguk elé, amelyeket már működő emissziócsökkentési sémákhoz, a Science Based Targets (Tudományos Alapú Célok) kezdeményezés vagy az ENSZ Race to Zero (Verseny a nulláért) kezdeményezésének keretei között működő SME Climate commitment iránymutatásai mentén valósítanak majd meg.
A megállapodás keretében vállalták, hogy együttműködnek a zeneipar kibocsátásának pontos mérése érdekében, támogatják művészeiket a klímaváltozással kapcsolatos üzenetek megfogalmazásában, a rajongóikat pedig tájékoztatják a működésükkel járó környezeti ártalmakról.
Emellett szeretnének együtt dolgozni a különböző streamingszolgáltatókkal, mint például a Spotifyjal a zenék terjesztéséhez kapcsolódó kibocsátás számszerűsítésén és csökkentésén.
A zeneipar esetében a kibocsátás legfőképp a nemzetközi turnékhoz, a hanglemezek gyártásához és a streaming energiafelhasználásához köthető. A változás iránt legelkötelezettebb együttesek közé tartozik a Coldplay, amely legutóbb a világturnéjához kapcsolódó kibocsátás megfelezésére tett ígéretet.