2018. augusztus 14., Marcell
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter Időjárás

A Turista Magazin díjnyertes téli fotói

A turistamagazin.hu hónapról hónapra meghirdeti fotópályázatát a következő hónap témájában. A pályázaton bárki részt vehet, legfeljebb két fotóval. Íme az elmúlt öt év téli témájú, nyertes fotói.

Hrabóczkiné Zsóka: Jégbuborékok

Mátraházáról egy fagyos hétvégén indultam a Kékesre. A Somor-pataknál megállva fantasztikus jégalakzatokra lettem figyelmes. Gépemmel „vadásztam” rájuk – így sikerült lencsevégre kapnom a fotón láthatót is.

Tóth László: Kristályvilág

Tiszaújvárosban, a Tisza gátjának oldalában figyeltem, hogy ahol a fákról lepergett zúzmara van a havon, ott színesen csillog. Próbáltam lehetőségeimhez mérten kis mélységélességgel fotózni, a csillogást kiemelendő!

Keszthelyi Zoltán: Téli parton

Egy hideg, téli, viharos nap utáni reggelen fotósétára indultam a Balaton partjára, mert sejtettem, hogy a kicsapódó hullámok a közeli növényekre, tárgyakra fagyva érdekes dolgokat fognak produkálni, de amit Balatonlellén láttam, az minden képzeletemet felülmúlta. Ráadásul a borongós időben, a felhők közül, egy kis résen épp a padra világított a nap. Egy perc múlva megint szürke volt minden.

Tóth László: Téli rajz

Február. Hosszú, enyhe, felhős, nyirkos napok után előbújt a nap. Csak egy órám van. Gép a zsákban, irány a szabadba! Tisza-part, Óriás fák, Csend, Fény. A part menti órás fák alól récék reppennek fel ahogy meg hallják a lépteim az újrafagyott kérges hóban. A túloldalról Kárókatonák bámulnak vissza. Tüdőm legtávolabbi zugába is beszívom a frissességet. Közben újra és újra elkápráztat a természet láthatatlan keze által rajzolt absztrakt álom. Soha nem bírok betelni vele.

Kovács Norbert: Téli fényjáték („Fekete-fehér tájképek” témában)

Egy magányos fa áll dacolva az elemekkel Komló határában, Kisbattyán közelében, egy korábban művelés alá vont dimbes-dombos területen. Idén az első hó leesését követően egy szép felhőátvonulásos napon kivágyódtam a természetbe, megcsodálni a tél különleges fényjátékait. A fény-árnyék és formák együttese vezetett a végső kompozícióhoz. Örülök, hogy fotómmal bemutathatom és népszerűsíthetem szűkebb hazám, Komló és környéke csodás tájait.

Pozsik Tünde: Nagy lépés lenne...

A Holdvilág-árok varázslatos hely, minden évszakban gyönyörű. Ide kirándultunk 2010 szilveszterének délutánján, meglehetősen hideg időben. Ahogy befelé haladtunk, a völgy egyre vadregényesebb lett, jégcsodák varázsoltak el a pataknál. Amikor a szurdok mélyén megláttam a nyárról jól ismert 15 méter magas, függőleges Meteor-létrát, elakadt a lélegzetem. A lezúduló megfagyott vízesés jégbe zárta a létra alsó részét, és fantasztikus alakzatot formált. Felmásztam a létrán a jégcsipkék között – visszatekintve felejthetetlen látványban volt részem, és be kellett lépnem a képbe...

Kestyűs András Fotója (2015. december „Hónap fotója”)

Ropogós faggyal közelgett 2014 szilvesztere. Szegény autónk az udvaron töltötte a délután jó részét, gondoltam, legalább egy ablakmosást megérdemel. Ahogy a vízcseppek végigszaladtak az üvegen, játékosan összeálltak. Az ég kékje egy kis naranccsal fűszerezve tükröződött vissza a képben.

Baranyai Zsuzsa fotója „Útjelzések” témában

A kép 2014 februárjában készült a Hármashatár-hegyen. Az előző napon a hóesést eső követte, ami ráfagyott a jelzésekre, ágakra, bogyókra és a havas útra is. Ezt a ritka jelenséget sikerült megörökíteni a kéktúra jelzésén.

Gyárfás-Tóth Gábor: A kis-tar-pataki róka („Vadak és madarak” témában)

Gyönyörűen tiszta, napos idő fogadott minket a Magas-Tátra, kellemesen hideg -7 fokkal, olykor kissé csípős széllel. A Téry-menedékházhoz tartva egy kíváncsiskodó rókára figyeltünk fel, aki szemmel láthatóan nem félt a turistáktól, és valószínűleg némi élelem reményében mutogatta magát. Az egyik pillanatban jókor, jó helyre ült a róka, és éltem a lehetőséggel, hogy a tájjal együtt megörökíthessem.

Orbán Péter: Téli mese („Kastélyok” témában)

A fotó 2015 januárjában készült, amikor naplementét fotózni indultam a Sümeg melletti Fehér-kövekhez. Érintetlen, 30-40 centiméteres mélységű hótakaróban gázoltam az erdő mélyén, egészen a kiszemelt pontig, majd két órával később kissé csalódottan távoztam a nem különösebben érdekes naplemente miatt. Mire a hegyről leértem, már teljesen átfáztam, és be is esteledett. A fák közül kiérve, a település határában azonban ez a látvány fogadott. A kivilágított vár, a város füstölgő kéményei és a mindent borító hó csodálatos, már-már meseszerű látványt nyújtott.

Keszthelyi Zoltán: A boglári gömb télen („Kilátók” témában)

Mivel egyre rövidebbek a telek, amikor estefelé havazni kezdett, gyorsan összepakoltam a felszerelésem és elindultam pár téli fotót készíteni. Ennek eredménye ez a kép is. (A hó másnap el is olvadt…)

Árvai Mátyás: Winter is coming... („Fenyőerdő” témában)

A képet 2013. november végén készítettem a Ráró főcsúcsára vezető dózerútról. A szemközti hegyoldal összefüggő fenyőerdőit csodálva igyekeztem olyan kompozícióval visszaadni a táj hangulatát, ahol a teljes képterületet kitöltik az első komolyabb hóval borított fenyők.

Lőrincz Rebeka: Karácsony hajnala („Havas-jeges” témában)

A néphagyomány egyes vidékeken úgy tartja, hogy aki karácsony hajnalán a felkelő napba pillant, Jézus arcát láthatja meg benne. Nem nehéz hinni ebben, ha az embert 25-én pirkadatkor ezzel a látvánnyal ajándékozza meg az Anyatermészet. Körülöttünk minden kilátópontot köd takart, csupán a Három-kő (904 méter) táján tépte fel a hideg szél a felhőzetet. Ki korán kel, egész nap kialvatlan – de nem kérdés, megéri-e.

Tóth László: Téli rajz („Téli ragyogás” témában)

Régóta készítek fotókat hőlégballon kosarából. Nem remeg, megfelelően lassú, és még ablak sem rontja a kép minőségét. Az Alpok önmagában is gyönyörű, talán csak télen szebb, főleg akkor, ha a levegőből csodálhatjuk. Szikrázó napsütés, nyugalom, alattunk a vastag hópaplannal fedett, maketté zsugorodott táj. Ha ezt este megkoronázzuk egy pohár forralt borral, elmondhatjuk, hogy tökéletes napunk volt.

Neked ajánljuk
A Turista Magazin fotópályázata mindenkinek szól A hét képei a National Geographictól Szemétbe fullad a turizmustól Bali A Toyota napelemmel hasznosítja a kánikulát Tíz új töltőpont épül Debrecenben