Saját fejlesztésű applikációval csökkenti turnéi karbonlábnyomát a Coldplay
Jegyvásárlásnál és koncertinformációknál jóval többet tud az SAP és a Coldplay együttműködésében kifejlesztett Coldplay – Music Of The Spheres World Tour applikáció.
Az iOS és Android operációs rendszerben is elérhető app egyebek mellett segít a rajongóknak környezetkímélő módon eljutni a koncertekre, és jutalmazza is a megfelelő közlekedési forma kiválasztását.
A Coldplay küldetésének tekinti, hogy világ körüli turnéja a lehető legfenntarthatóbb, leginkább környezetbarát módon valósuljon meg, így aztán törekszik a fogyasztás és a szén-dioxid-kibocsátás csökkentésére, a zöldtechnológiák használatára.
Ehhez keresett megfelelő eszközöket, amelyek egyúttal a rajongókkal való kapcsolatteremtésre is lehetőséget adnak – így rávezethetik őket arra, hogy csatlakozzanak a küldetéshez.
A célok eléréséhez az együttes az SAP-t választotta partneréül. Az együttműködésből megszületett Coldplay – Music Of The Spheres World Tour applikáció az interaktív élményeket olyan funkciókkal kombinálja, amelyek segítenek a rajongóknak a környezetet jobban kímélő döntéseket meghozni.
Az első lépést a fenntarthatóság felé az applikáció utazási részében tehetik meg a rajongók. Itt hét különböző közlekedési mód – autó, taxi, vonat, tömegközlekedés, kerékpár, gyaloglás vagy repülőgép – közül választhatnak, és szembesülhetnek annak tényleges hatásával a karbonlábnyomukra. A mobilalkalmazás a környezetkímélő opciókat kedvezménykuponokkal jutalmazza, ezeket a Coldplay online áruházában lehet beváltani.
A Bolygó szekcióban a fenntarthatóság témakörében interaktív játékokban vehetnek részt, amelyeken keresztül többet megtudhatnak a Coldplay erőfeszítéseiről és a turné résztvevőiről.
Mindezek mellett a Coldplay az SAP Analytics Cloudot segítségével, az applikációban megadott adatok alapján elemzi a rajongók karbonlábnyomát, ami hozzájárul a turné karbonlábnyomának kiszámításához.
