Rangos elismerésben részesült a növények zenéjére épülő E.ON reklám
Az ACG Reklámügynökség és az E.ON klímatudatosságot népszerűsítő zenélő mikrooázisai a világ egyik legrangosabb reklámversenyén, a CLIO-n kaptak bronz elismerést.
A budapesti Széna és Szent Gellért tér megállóiba telepített, földlabdás élőnövényekkel, többek között borostyánnal, csarabbal és erdei mohával díszített installációkban szonifikációs technológia segítségével növények biorezgéseiből generált zene szólt.
Ahogy nekünk, embereknek, úgy minden növénynek is van saját rezgése – mondta el a kampány alapötletéről Maróti Tímea, az ACG kreatívja.
A növény által keltett rezgést a levelére és a gyökeréhez helyezett szenzorral, a „Music of the Plants” nevű eszköz segítségével rögzítették.
A készülék képes a növények biorezgéseit előbb MIDI-adatokká, majd dallamokká alakítani. Az így létrejött élőnövény-zenét olyan helyen játszottuk le, ahol a városiak a legkevésbé sem számítottak rá: Budapest forgalommal, légszennyezéssel és zajjal terhelt pontjain.
Hatalmas elismerés számunkra, hogy az E.ON-nal közös kampányunk egy ilyen rangos nemzetközi versenyen is megállta a helyét, és inspirálni tudott másokat. Különösen nagy öröm, hogy ezt a megtiszteltetést egy olyan kampánnyal érdemeltük ki, amely a természettel való aktív kapcsolat és a környezettudatos gondolkodás fontosságára hívja fel a figyelmet – mondta Alberti Rita, az ACG kreatív vezetője.
A növények zenéjébe a greentunes.hu oldalon hallgathatunk bele.