2018. november 21., Olivér
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

11 tanács, hogyan étkezzünk nyáron egészségesen

Az táplálkozás, mely kiemelkedő szerepet tölt be egészségünk hosszú távú megőrzésében, az év minden napján fontos. Lássuk, mit tehetünk ennek érdekében nyáron!

Együnk lédús terméseket

A nyári időszakban rengeteg friss zöldség és gyümölcs érhető el, melyek nagyban hozzájárulnak szervezetünk folyadékigényének kielégítéséhez, és felüdülést nyújtanak a nagy melegben.

Napi ötször zöldség és gyümölcs

Nyáron nem nehéz betartani, hogy naponta ötször együnk friss gyümölcsöt és zöldséget. Reggelire tegyünk a szendvics mellé paradicsomot, paprikát, uborkát, tízóraira és uzsonnára együnk friss gyümölcsöt, ebédre és vacsorára pedig friss salátákat, vagy grillezett zöldségeket.

Fotó: pixabay.com

Vitaminok télire

A naponta ötször elfogyasztott zöldség és gyümölcs nemcsak szervezetünk hidratálásában segít, hanem sok-sok vitamint és ásványi anyagot is tartalmaz, melyekkel érdemes feltölteni szervezetünket a hosszú, hideg téli napokra is.

Hidegen sajtolt olajok

Ne féljünk olajakat használni a salátákhoz, zöldségekhez, hiszen segítenek beépíteni szervezetünkbe a zsírban oldódó vitaminokat. Csakis jó minőségű, hidegen sajtolt olajokat használjunk, ízletes a tökmagolaj, a dióolaj, a kukorica- vagy a szőlőmagolaj is. Az olívaolajok közül az extraszűz olívaolajat válasszuk.

Egyszerű salátaöntet

Az egyik legegyszerűbb salátaöntet elkészítéséhez 3-4 evőkanál extraszűz olívaolajra, 2 evőkanál balzsamecetre, 1-2 evőkanál frissen facsart citromlére, valamint sóra, borsra van szükségünk. Az alapanyagokat alaposan összekeverjük és ráöntjük a salátára, ami rögtön fogyasztható is. Ez az adag 2-3 fős salátához elegendő. A készen kapható salátadresszingek helyett válasszuk inkább ezt!

Tegyük félre a cukrot

Mivel bőven áll rendelkezésünkre friss gyümölcs, melyek természetes gyümölcscukorban gazdagok, édességigényünket elégítsük ki velük. Sütemények, desszertek készítésekor is a gyümölcsös változatokat válasszuk. Használjunk érett gyümölcsöket, amelyek finom édesek, így különösebb édesítésre már nem is lesz szükségünk.

Zöldfűszerek ízesítésre

Ízesítésre használjunk zöldfűszereket, melyek üdévé varázsolják az ételt, és felfrissítik szervezetünket is. Kiválóan használható salátákhoz a menta vagy a citromfű, húsokhoz a kakukkfű, rozmaring, lestyán, oregánó, halakhoz a kapor, petrezselyem, bazsalikom.

Halak és könnyű húsok

A vörös húsok helyett fogyasszunk könnyű fehér húsokat (például pulykát, csirkét), valamint halakat. Friss salátával tálalva igazán üdítő, szervezetünket nem megterhelő fogásokat tudunk elkészíteni. Salátákhoz olajos halakat is nyugodtan választhatunk. Együnk belőlük legalább kétszer egy héten.

Pácok

A kerti grillezés a nyár elengedhetetlen része. A készen kapható pácok, gyorspácok helyett használjunk inkább fokhagymát, zöldfűszereket és olívaolajat. Tökéletes ízharmóniát alkotnak a húsokkal, halakkal, zöldségekkel, igazán ízletes, puha, nyári grillételek készíthetők el használatukkal.

Elegendő folyadék

Nyáron különösen figyelnünk kell az elegendő folyadék fogyasztására. 10 kg testsúlyonként minimum 3 dl víz fogyasztása javasolt. A cukrozott italokat próbáljuk meg kerülni, és főként vizet fogyasszunk, a legjobban ez segít a hidratálásban.

Gyümölcs- és zöld teák

Szervezetünk frissítésében jó szolgálatot tehetnek a gyümölcs- és zöld teák is. Nyáron részesítsük ezeket előnyben a koffeint nagyobb mennyiségben tartalmazó fekete teával szemben. A gyógyteák közül a citromfű és a menta is kiváló választás lehet.

Neked ajánljuk
Az életelixír, aminek a receptjét csak két szerzetes ismeri a világon Egy valódi kincs Erdélyből: a parajdi só Miből és meddig ehetünk még finomat? Kampány és workshop a környezettudatos termékekért Szingapúr tengerre tenné a napelemeket
Tovább a forrásra: hazipatika.com
Vissza
Hírfolyam