2018. szeptember 19., Vilhelmina
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter Időjárás

A 4 legjobb növényi tej

Ha valaki nem fogyaszt tejet, annak általában valamilyen betegség vagy allergia áll a háttérében. A vélemények megoszlanak arról, mennyire egészséges a tehéntej. Egyre többet hallani azonban, hogy még sincs olyan jó hatással szervezetünkre, mint ahogyan azt gyerekkorunkban hangoztatták. Íme néhány igen egészséges és finom növényi tej!

A tejfogyasztásról megoszlik a dietetikusok véleménye: egyesek szerint a tehéntej egészséges, sőt nélkülözhetetlen kalciumforrás, mások azt vallják, hogy az emberi szervezet nem tudja megemészteni, ezért inkább csak kárt okoz a szervezetünkben.

Manapság számos különféle növényi alapú, tej jellegű ital létezik. Ezek tápértéke, összetétele és íze is más, mint a tejnek, mégis úgy használjuk őket. Állaguk és ízük természetesen attól függ, hogy milyen fajta növényi alapanyagból készült: gabonából, hüvelyesből, magokból vagy csonthéjasokból.

Fotó: pixabay.com

Mandulatej

Kimondottan lágy ízű, kifejezetten édeskés. Felhasználhatjuk turmixokhoz, süteményekhez és levesekhez is. Amellett, hogy alacsony kalória- és zsírtartalma van, és megszabadít a felesleges kilóktól, nagyon egészséges, mert gazdag ómega-3 zsírsavban, ami nagyon jót tesz a szívnek. E-vitaminnal, magnéziummal, cinkkel, vassal, rosttal, szelénnel és kalciummal is ellátja a szervezetedet. A mandulatejet otthon magad is elkészítheted. A beáztatott 20 dkg mandulát öntsd fel egy liter tiszta vízzel, majd alaposan turmixold össze. Néhány percen belül ebből sűrű tejszerű anyagot kapsz, amit szűrj át egy sűrű szövésű anyagon.

Kókusztej

A kókusztejet nem csupán az ételekhez használhatod fel, selymes íze miatt önmagában is fogyasztható. Erősíti az immunrendszert, jó hatással van a torokfájásra, és nagy mennyiségben tartalmaz káliumot, kalciumot és foszfort. A kókusztejet otthon áztatással vagy főzéssel készítheted el. A legegyszerűbb, ha a jó minőségű kókuszreszeléket leöntöd forrásban lévő vízzel. Ezután hagyd állni, turmixold össze, majd jöhet a leszűrés.

Rizstej

Bár főzéssel valóban elvész a vitaminok jó része, az ásványi anyagok és az aminosavak megmaradnak. A rizs proteinje a legjobb hipoallergén fehérjeforrás, amit számos étel elkészítéséhez fel lehet használni. Nagyjából 1 kg rizst kell háromszoros mennyiségű tiszta vízzel lassú tűzön főzni. Amikor a rizs tejszerűvé válik, leöntjük, majd ismét vizet öntünk rá, és tovább főzzük. Három óra alatt kb. háromszor-négyszer kell vizet cserélni, így összesen 1,5-2 liter rizstejet kapsz.

Zabtej

A zabtej igen gazdag telítetlen zsírsavakban, emellett ásványisó-tartalma is kifejezetten magas. Tisztítja és szabályozza a belek működését, valamint a vér koleszterinszintjét is szabályozza. Magas fehérjetartalmának köszönhetően jó hatással van az idegrendszerre, és sejtmegújító hatása sem elhanyagolható. A zabpehelyből készült tej jobbára papírízű, ám igazi zabból készítve lágy, selymes íze van. A zabot mosd meg, majd egész napra áztasd be vízbe, másnap öntsd le róla a vizet, és turmixold össze 1 liter tiszta vízzel. Szűrd le, és ízesítsd mézzel.

Neked ajánljuk
A szúnyogoknak nemcsak a csípése, hanem a nyála is veszélyes Ünnepek utáni depresszió Tevetejből készítenek csokoládét Gombából táskát? Baraksó Alexandra szerint lehetséges! Lézerekkel bombázza a Földet a NASA új műholdja
Tovább a forrásra: lifemagazin.hu
Vissza
Hírfolyam