2018. augusztus 17., Jácint
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter Időjárás

A nyári kedvenc sárgabarack nemcsak finom, de nagyon egészséges is

A nyár egyik legnépszerűbb gyümölcse nemcsak nagyon finom, de igen egészséges is. Sok benne a rost és a vitamin, ezért érdemes minél többet fogyasztani, amíg szezonja van.

Tele van antioxidánsokkal

Az antioxidánsok fontosak, hogy megvédjék a testünket a szabad gyökök káros hatásai ellen. Az érett sárgabarack ezekből tetemes mennyiséget tartalmaz.

Megvédhet a végbélráktól

Egy kutatás szerint a sárgabarack olyan anyagokat tartalmaz, amelyek arra ösztönzik a rákos sejteket, hogy önmagukat kezdjék pusztítani.

Jót tesz az emésztésnek

A sárgabarackban sok a rost – akár frissen, akár aszalt formában fogyasztjuk –, már két darab friss gyümölcsben benne van a napi szükséges rostbevitel körülbelül tíz százaléka. Egy szárított barack pedig a napi rostszükségletünk tizenkét százalékát tartalmazza, éppen ezért segíti az emésztést, és akadályozza a székrekedés kialakulását.

Fotó: pixabay.com

Fülfájás ellen is bevethető

A barack magjában található olaj kutatások szerint enyhítheti a fülfájást – szakértők szerint ez a benne lévő antioxidánsoknak köszönhető.

Véd a szívbetegség kialakulása ellen

A sárgabarackban sok a flavonoid, és kutatások szerint akik sok olyasmit esznek, ami bővelkedik flavonoidokban és más polifenolokban, ritkábban lesznek szívbetegek.

Kevés benne a kalória

Egy csésze sárgabarackban mindössze 75 kalória található, ugyanakkor fontos tudni, hogy a szárított barack cukortartalma 40 százalék fölötti, így érdemes mértékletesnek lenni a fogyasztásával. Sok benne az A-vitamin és a béta-karotin is, emellett káliumot és C-vitamint is tartalmaz.

Neked ajánljuk
11 tanács, hogyan étkezzünk nyáron egészségesen A piros húsú alma meghódítja Európát A legjobb nyári gyógyteák A szárazság a régészek kezére játszott Nagy-Britanniában Jóval magasabb a Déli-óceán szén-dioxid-kibocsátása, mint azt eddig gondolták
Tovább a forrásra: hazipatika.com
Vissza
Hírfolyam