2018. november 21., Olivér
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Hogyan hat a természetjárás az agyunkra?

Agyunknak nincs feltétlenül szüksége drága táplálékkiegészítőkre vagy szuperélelmiszerek fogyasztására, hogy egészséges maradjon. Kutatások szerint már annyi is elég lehet, ha rendszeresen elegendő időt töltünk a természetben.

Fokozza a kreativitást és a problémamegoldó készséget

Manapság mindenki rengeteg elektronikus eszközt használ – számítógépet, mobiltelefont, televíziót és egyebeket. Ezeknek az eszközöknek a használata megterheli az agyat. A University of London kutatása szerint a természetjárás segíthet kiegyensúlyozni, illetve csökkenteni a terhelést. Minél több időt töltünk a technikai eszközöktől távol, a természetben, annál frissebbek leszünk mentálisan, javul a koncentrációnk, és fejlődik a memóriánk is.

A természet hangjai ezért nyugtatóak

A legtöbb ember számára ismerős a nyugodt érzés, amely akkor tölt el minket, ha például egy patak csordogálását vagy a szél által borzolt falevelek susogását halljuk. Kutatók arra is megtalálták a választ, hogy miért hatnak ránk pihenhetően a természet hangjai.

Fotó: wikimedia.org

Együttérzőbbek és nagylelkűbbek leszünk

A szép tájak, erdők, tavak, hegyek, vizek látványa az agyban olyan folyamatokat indít el, amelyek miatt képesek leszünk etikusabb döntéseket hozni, nagylelkűbbek és segítőkészebbek leszünk, és hatékonyabban tudunk csapatban dolgozni. Szakemberek szerint ez annak köszönhető, hogy ilyenkor úgy érezzük, csak kis részei vagyunk valami nagyobb egésznek.

Csökkenti a negatív gondolatokat és a szűklátókörűséget

Ha túl sokat aggodalmaskodunk és túl sokat töprengünk, hogy melyek azok a dolgok, amelyek rosszak vagy nem működnek megfelelően az életünkben, akkor ez nagyon megterhelő. Ráadásul még a mentális betegségek, illetve a kedélybetegség kialakulásának esélyét is fokozza. Mindezt már az segíthet csökkenteni, ha legalább heti két alkalommal sétát teszünk valamelyik közeli parkban. 90 perc közepes tempójú séta heti szinten már segíthet csökkenteni a negatív gondolkozást, és csökkenti az aktivitást az agy azon részében, amely a mentális betegségekért felelős.

Neked ajánljuk
Október kincsei: őszi gyógynövények A hónap gyógynövénye: a csipkebogyó Interaktív tanösvényt avattak a Hármashatár-hegyen Újra indul a „ne öntse a lefolyóba!” kampány Zero waste is the new black
Tovább a forrásra: hazipatika.com
Vissza
Hírfolyam