2018. október 22., Előd
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter Időjárás

Miért leszünk egészségesebbek ősszel?

Lehet szidni a rossz időt, a rövidebb nappalokat, az esőt és a ködöt, de az ősz csodálatos évszak. A hazipatika.hu összeszedett néhány ötletet, hogyan élvezhetjük igazán az őszt, s lehetünk télre még egészségesebbek.

Többet és jobban aludhatunk

Az óraátállítást a legtöbben feleslegesnek és idegesítőnek tartják, de az is igaz, hogy ennek köszönhetően valamivel többet alhatunk. Egy, a New England Journal of Medicine című szaklapban megjelent tanulmány szerint a szívrohamok száma jelentősen lecsökken az őszi, majd újra megnő a tavaszi óraátállítást követő napon. Ennek oka a szakemberek szerint abban keresendő, hogy a több alvás hozzájárul szívünk egészségének megőrzéséhez.

Az egyre hűvösebb időnek köszönhetően jobban is alszunk: a kutatások szerint 15 és 20 fok között pihenjük ki magunkat a legjobban. Ennél magasabb vagy alacsonyabb hőmérséklet már megzavarhatja az alvásunkat.

Fotó: Pinterest

Többet kapunk a szerelemhormonból

A hűvös idő és a korai sötétedés miatt gyakrabban és szívesebben bújunk össze a párunkkal, például egy puha takaró alatt beszélgetni, filmet nézni. Ennek köszönhetően a szervezetünkben könnyebben szabadul fel a szerelemhormonnak is nevezett oxitocin, melynek számos előnyös hatása között találjuk például azt, hogy csökkenti a depressziós tüneteket.

Nagyszerű ételeket ehetünk

Lehet, hogy tavasszal és nyáron több zöldség és gyümölcs áll a rendelkezésünkre, de a jellegzetes őszi finomságokról sem szabad elfeledkezni: a sütőtök, az alma, a cékla, a szilva, a szőlő mind hozzájárul egészségünk megőrzéséhez. A sütőtökben például rengeteg a béta-karotin és az A-vitamin, az alma pedig bizonyítottan segít csökkenteni a koleszterinszintet.

Nagy sétákat tehetünk

A csodás őszi színek megnyugtatják a lelkünket, a séta pedig az egész szervezetünket átmozgatja és számtalan pozitív egészségügyi hatása is van. Egy, a Psychological Science című szaklapban megjelent tanulmány szerint ha egy órát sétálunk egy erdőben, azzal 20 százalékkal javíthatjuk a memóriánkat és a koncentrációs képességünket.

Neked ajánljuk
A szúnyogoknak nemcsak a csípése, hanem a nyála is veszélyes Ünnepek utáni depresszió Nemcsak a szagok támadnak, az illatok is Legkevésbé a fiataloknak fontos a szelektív hulladékgyűjtés Fazékmustra: nem mindegy, miben fő az étel
Tovább a forrásra: hazipatika.hu
Vissza
Hírfolyam