2019. február 15., Georgina, Kolos
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Puffadás ellen zöldség és gyümölcs?

Karácsonykor is jellemző, hogy nagyon sós, fűszeres ételeket fogyasztunk, amely utóbb kellemetlen puffadást okoz. Mint oly sok mindenre, erre is vannak természetes megoldások: zöldségek és gyümölcsök.

A puffadás akár a rendszeres havi hormonális ingadozás időszakában is jelentkezhet. Ha gyakran tapasztalunk ilyet, nem kell rögtön tablettákhoz nyúlnunk, érdemes megismerkednünk a természetes diuretikumokkal, amelyek segítenek megszabadulni a felesleges sótól és víztől. Arra serkentik ugyanis a veséket, hogy a nátriumot a vizeletbe ürítsék.

A zöldségek és gyümölcsök sok vizet és káliumot tartalmaznak, némelyek sok magnéziumot és kalciumot is, ezáltal segítenek enyhíteni a puffadást, amit a testben felhalmozódott nátriumfelesleg okoz. Fogyasszunk rendszeresen szőlőt, cseresznyét, almát, narancsot, grépfrútot, bármilyen fajta dinnyét, zellert, leveles zöldeket. Persze önmagában egyik gyümölcs és zöldség sem csodaszer, válasszunk tehát többfélét a napi étrendünkbe, a gyorsabb javulás érdekében.

Íme, 9 zöldség és gyümölcs, melyet érdemes fogyasztanunk:

Spárga

A spárgát már az ókori görögök és rómaiak is előszeretettel fogyasztották vizelethajtó hatása miatt. A zöldség diuretikus hatását az aszparagin aminosav okozza, ezért alkalmas a folyadékfelhalmozódás okozta duzzanatok, a reuma és a premenstruációs szindróma kezelésére.

Cékla

A cékla káliumban igen gazdag zöldség, így segít elvezetni a felesleges folyadékot. A benne található betanin miatt gyulladáscsökkentő hatású is.

Fejes káposzta

A sokak által kipróbált káposztaleves-diéta is a káposzta diuretikus hatására, valamint magas rost- és víztartalmára épít, a testsúly csökkentése érdekében. Az ókori rómaiak a másnaposság kezelésére használták ezt a zöldséget. A vörös káposztának gyulladáscsökkentő hatása is van.

Zeller

Már Hippokratész is a zellert javasolta a felesleges folyadék megszüntetésére. Mára a tudósok is kimutatták, hogy a zellerben található ftalidszármazékok felelősek a zöldség diuretikus hatásáért.

Áfonya

Az indiánok az áfonyát különböző betegségek, például a skorbut kezelésére használták. Megfelelő diuretikum, mivel úgy távolítja el a felesleges folyadékot, hogy közben a szükséges kálium a szervezetben marad.

Uborka

Az uborkában található anyagok serkentik a veséket, jó vizelethajtó hatású. Káliumban és vízben igen gazdag. Nátriumszegény, emiatt gátolja a salétromsav és a gyulladásos enzimek termelődését, amely csökkenti a puffadást – ezért szoktak uborkaszeleteket alkalmazni a szem alatti duzzanatok kezelésére.

Fokhagyma

A fokhagyma jellegzetes szagáért felelős allicin egyúttal gyógyító hatású, bizonyítottan jó diuretikum. Erős antioxidáns, és szerepet játszik a zsírok lebontásában is.

Petrezselyem

A petrezselyem, főként a belőle készült tea jó orvosság lehet a problémánkra. Hatására a vesék kevesebb nátriumot és káliumsót nyelnek el, így a vizelet mennyisége nő, a puffadás pedig csökken.

Görögdinnye

A görögdinnye 92 százaléka víz, és a káliumtartalma is magas. Olyan aminosavat tartalmaz, amely ellazítja az ereket, és megakadályozza a folyadékok szivárgását a közeli szövetekbe, ami csökkenti a víz visszatartását.

Fotó: magyarmezogazdasag.hu

Neked ajánljuk
500 oldalas füveskönyv egy amazonasi törzs sámánjaitól Szabó Gyuri bácsi módszerei az influenza megelőzésére természetes módon Rovarburger, rózsaszín csoki, kék bor Svájcban Spanyolország leállítja az atomerőműveit Ne a költési időszakban újítsunk fel házat, és vágjunk ki fákat!
Tovább a forrásra: magyarmezogazdasag.hu
Vissza
Hírfolyam