2020. május 29., Magdolna
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

A D-vitamin az immunrendszer legfontosabb támogatója (videóval)

Ha valaki volt már influenzás, vagy csak simán beteg a tél második felében, tehát január-február magasságában, azt nagy valószínűséggel a D-vitamin hiánya okozta. Dán kutatók csak 2010-ben mutatták ki, hogy a D-vitamin kulcsszerepet játszik a védekezőrendszer beindításában.

A Koppenhágai Egyetem kutatói a Natura Immunology orvosi folyóiratban 2010-ben arról számoltak be, hogy a baktériumölő T-sejteknek D-vitaminra van szükségük ahhoz, hogy működésbe lépjenek. Amikor idegen anyagot észlelnek a T-sejtek a szervezetben, akkor egyfajta D-vitamint kereső rendszert, vagyis a vitaminra fogékony antennákat fejlesztenek ki magukban. Ez mutatja meg a szervezetnek, hogy a sejtnek szüksége van a vitaminra, amelynek hiányában a sejtaktivizáció elmarad. Ha a T-sejtek nem találnak elegendő mennyiségű D-vitamint a vérben, nem kezdenek el működni.

Sajnos az emberek többsége D-vitamin-hiányban szenved, mivel nem fogyaszt elég tengeri herkentyűt, és egyre kevesebbet tartózkodik a napon. Pedig nagy szükség van a D-vitaminra az emberi szervezetben ahhoz, hogy leküzdhessük a kisebb-nagyobb betegségeket.

A D-vitamin legfőbb forrásai

A webbeteg.hu leírása szerint a szervezetünk számára szükséges mennyiséghez képest az élelmiszereinkben elenyésző a D-vitamin-tartalom (kivéve a halmájolajakat), tehát pusztán étkezéssel nem tudjuk fedezni a D-vitamin-szükségletünket. A D-vitamin megtalálható zsíros halakban, halak májában, a tojássárgájában, valamint a dúsított élelmiszerekben (pl. gabonakészítmények, tejtermékek, margarinok), de ezekből nagy mennyiséget kellene naponta elfogyasztani, hogy elegendő vitaminhoz juthasson szervezetünk.

A kielégítő D-vitamin-ellátottság feltétele a szabad levegőn, napfényen való tartózkodás naponta minimum 15-30 percig.

D-vitamin-források élelmiszerből Fotó: bukkigyogynoveny.hu

Az elővitaminok és a szintetikusan előállított D-vitaminok egyaránt a zsírokkal szívódnak fel a vékonybélből.

A téli, késő őszi és kora tavaszi napsugárzás még nem elegendő a D-vitamin-képződéshez, ezért tanácsos ebben az időszakban a szintetikus D-vitamin-pótlás.

A D-vitamin-kiegészítést egyénre szabottan kell alkalmazni, figyelembe véve az életkort, az egészségi állapotot, az esetlegesen szedett gyógyszereket, a lakókörnyezetet, a szabad levegőn eltöltött időt stb.

Egészséges ember számára az étrend-kiegészítő szedése nem jelent egészségügyi kockázatot, amennyiben betartja a szedési előírásokat. Fontos azonban, hogy kizárólag megbízható és jó minőségű terméket szedjünk.

A D-vitaminról még több tudnivalót mond el dr. Gődény György szakgyógyszerész az alábbi videóban:

Neked ajánljuk
„Szuperimmunitásuk” révén tudják megbetegedés nélkül hordozni a koronavírust a denevérek „Szuperimmunitásuk” révén tudják megbetegedés nélkül hordozni a koronavírust a denevérek Különleges felajánlást kaptak a méhészektől az egészségügyi dolgozók A luxusmárkák is lépnek a fenntarthatóság felé Lencse és játék: adományok debreceni családoknak
Tovább a forrásra: immunerosites.hu
Vissza
Hírfolyam