2021. június 17., Alida, Laura
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Folyadékpótlás télen

A folyadékfelvételt elsősorban a szomjúságérzet szabályozza, amelyet hideg időben kevésbé érzünk. Pedig a folyadékháztartás egyensúlyának fenntartása télen is fontos, ezért ilyenkor is fokozott figyelmet kell fordítanunk a megfelelő és rendszeres folyadékpótlásra. A télen sportolóknak még fontosabb mindez. 

Ha folyadék- és elektrolit-háztartás zavart szenved, annak kellemetlen, esetenként súlyos következményei lehetnek. Ezt megelőzendő

télen is ajánlott napi 1,5-2 liter folyadékot fogyasztani, ha pedig valaki sportol, akkor ennél is több folyadékra van szüksége.

Aki szív- vagy vesebetegségben szenved, az feltétlenül kérje orvosa tanácsát, és kövesse utasításait a naponta fogyasztható folyadékmennyiséget illetően!

A folyadék pótlására egész évben a szénsavmentes ásványvíz a legmegfelelőbb ital.

Fotó: Shutterstock

Emellett ihatunk édesítetlen teát is, melegen, de ne túl forrón. A meleg tea fogyasztása a hideg időben felmelegít, és így a közérzetre is jó hatással van. Kiválóan alkalmasak folyadékpótlásra a frissen készített cukrozatlan gyümölcs- és zöldséglevek is.

Ne igyunk hideg italt, a folyadék legyen legalább szoba-hőmérsékletű! Amit lehet, azt fogyasszuk melegen, de sose túl forrón.

A folyadékszükséglet egy része fedezhető bizonyos élelmiszerek fogyasztásával is.

Fotó: Shutterstock
  • A gyümölcsöknek a legmagasabb a víztartalma, míg a cukrokban és olajokban egyáltalán nem, vagy csak minimális mennyiségben található víz;
  • igen magas víztartalmú és sok vitamint tartalmaz például a narancs és a mandarin;
  • az idényzöldségekből készült leves szintén hozzájárul a folyadék- és vitaminigény fedezéséhez;
  • további magas folyadéktartalmú ételek: híg levesek, krémlevesek, főzelékek, pürék, mártások, savanyúságok, párolt zöldségek, gyümölcszselék, befőttek, pudingok, krémek, sodók és turmixok.
Fotó: Shutterstock

A sportolóknak hidegben is jól hidratáltan kell megkezdeni az edzést, és legkésőbb egy órával utána inni kell valamit.

A legjobb azonban 20 percenként inni néhány korty folyadékot, és sportolás után minél előbb fogyasszunk sok folyadékot, akkor is, ha egyáltalán nem érezzük szomjasnak magunkat. Víz vagy izotóniás ital helyett teát is ihatunk a hidegben való sportolás után, a legjobb, ha termoszban viszünk magunkkal – írja a webbeteg.hu.

Neked ajánljuk
Egy Föld (rövidfilm) Pár éven belül emberen is tesztelik az öregedést legyőző eljárást A szelektív hulladékgyűjtésről gyereknek (videó) Rekordhőséget hozott a június az Egyesült Államokban Az ENSZ szerint csak a természet helyreállításával képzelhető el a klímaválság megoldása
Tovább a forrásra: webbeteg.hu
Vissza
Hírfolyam