2020. szeptember 22., Móric
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

85 000 kg újrahasznosított anyagból készült a Nike párizsi üzlete

Párizsban megnyílt a Nike első európai flagship store-ja, amely profiljában illeszkedik a cég New York-i és sanghaji üzleteihez: a House of Innovation nevű épülettel a márka az innováció, a fenntarthatóság és a digitalizáció iránti elkötelezettségét szeretné kifejezni. Az üzlet  környezettudatos gondolkodásra is nevel.

Fotók:Tom D. Morgan/Nike

A Nike a világ legszebb sugárútjának is nevezett Avenue des Champs-Élysées egyik épületében rendezkedett be 2400 négyzetméteren. Az új üzlettel ahhoz a 2019-ben megfogalmazott stratégiához igazodnak, amelyben a Nike hitet tett a fenntarthatóság mellett, és ennek szellemében elfogadott egy intézkedéscsomagot.

A karbonsemlegesség elérése mellett céljuk a hulladék nélküli társadalom felé való elmozdulás, a körkörös gazdasági modellre való áttérés. Ennek szellemében készítettek ruhakollekciót a Tokiói Olimpiai Játékokra: a ruhák és cipők tervezésekor fontos szempont volt, hogy környezetbarátak legyenek, így újrahasznosított műanyag palackokból, újrahasznosított nejlonból és a cég gyáraiból származó gumi- és fonalhulladékból állították össze őket. Emellett a sportszergyártó óriás nemrégiben tagja lett annak a Microsoft kezdeményezésére létrejött konzorciumnak is, amelyben információcserével segítik egymást a cégek.

Fotók: Tom D. Morgan/Nike

Ugyanezt a szellemiséget tükrözi a párizsi üzlet is, amelynek megtervezésekor a fenntarthatóság volt a legfontosabb szempont. John Hoke, a Nike egyik vezető tervezője egy interjúban elmondta, ha meg akarjuk menteni a bolygónkat, akkor a tervezési folyamat valamennyi elemében 180 fokos fordulatot kell vennünk,
a dizájnt pedig olykor alá kell rendelni a fenntarthatóságnak.

És hogy miképp szolgálja ezt a célt az új flagship store? Az üzlet belső dizájnjának kialakításához mintegy 85 000 kilogramm újrahasznosított anyagot használtak fel, és ha ez nem lenne elegendő, akkor itt van még az a tény is, hogy a bolt teljes energiaellátását szélenergiával oldják meg. A vásárlók elégedettségéhez az alkalmazott digitális eszközök is hozzájárulnak: nemcsak a Nike termékei között lehet böngészni, de a cégről is érdekes információkat lehet megtudni például élsportolók elbeszéléseiből, és akit érdekel, az a Nike környezetvédelmi stratégiáját is elolvashatja. Applikációkkal ösztönzik az online vásárlást, de alapvetően egy csomó alkalmazást készítettek: bár van fizikai tér, egyes termékeket csak online lehet megvásárolni, és vannak olyan appok is, amelyek segítségével ki lehet választani a megfelelő méretű ruhadarabot vagy éppen cipőt a saját paraméterek megadásával.

Az alábbi videóval az egész bolt bejárható:

Neked ajánljuk
Inspiráló megoldás Baliról – Egy takaros házikó tetra-packból A jövőben még vonzóbb lehet a fenntartható építkezés Mások szemetétől szenvednek – A hulladékkal kapcsolatos globális kihívásokat csak az afrikai országokkal együttműködve oldhatjuk meg Lebomló pulóverrel az egyre gyarapodó szeméthalmok ellen ENSZ-közgyűlés: összefogást sürget a világ összes országa
Tovább a forrásra: octogon.hu
Vissza
Hírfolyam