Nagy fába vágja a fejszéjét a Hello Wood
A hazai faépítés legismertebb úttörője megannyi sikeres nemzetközi tábor és kabinprojekt után egy fa-fém kombinációjú szerkezettel épült parkolóházon dolgozik. A merésznek hangzó megoldásra világszerte van példa, és ha minden jól megy, Magyarországon is megvalósulhat.
A vasbeton épületekkel szemben az acél és fa vagy CLT- (rétegragasztott falpanel) szerkezet nagy előnye, hogy fenntarthatóbbak, akár előre legyárthatók, és a helyszínen rövidebb idő alatt összeépíthetők – ismertette az Octogon.
Emellett a külföldi példák is mutatják, hogy a városi környezetbe harmonikusan illeszkedő, esztétikus építmények hozhatók létre, amelyek a parkolás biztosításán túl egyéb funkciókkal is felruházhatók.
A CLT minden pozitív tulajdonsággal rendelkezik, amellyel a fa is, vagyis szárazon és gyorsan építhető, kiváló a hő- és hangszigetelő képessége, rögtön terhelhető, illetve használatával minimálisra lehet csökkenteni az építkezéssel járó hulladékmennyiséget is.
A rétegragasztott falpanelek kiemelkedően alkalmasak több emeletes épületek építésére is.
A fővárosba vezető vasútvonalak P+R parkolóinak fejlesztésével kapcsolatban a BFK a Hello Wood Zrt. és a Via Futura Kft. konzorciumával is szerződött több cég mellett.
A Hello Wood olyan parkolóházakat tervez, amelyekkel a külföldi példákat Magyarországon is meghonosítanák. Terveik szerint ezek a könnyűszerkezetes parkolóházak természetes fénnyel megvilágított és természetesen szellőző épületek lennének, zöldített, növényesített tetővel és/vagy homlokzattal.
Ezek a parkolóházak urbanisztikai rendeltetést is kapnak – mint például a sínek, vasúti töltések vizuális elszigetelése és a vonatforgalom zajának elzárása, csökkentése; a kevésbé forgalmas időszakokban pedig más városi funkciókat is elláthatnak, hétvégén piacként működhetnek, vagy kialakíthatók benne kávézók, illetve egyéb közösségi, kereskedelmi vagy akár kulturális egységek.
