2018. augusztus 14., Marcell
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter Időjárás

A 10 legjobb étel hideg időben

Hidegben minden meleg étel jóleshet, de a Házipatika ajánlása szerint próbáljunk meg nem meleg tésztákat vagy sajttal, tejföllel és zsiradékokkal teli leveseket fogyasztani. Az ő gyűjtésükben olyan javaslatok találhatóak, amelyek tele vannak tápanyagokkal, antoxidánsokkal, immunrendszer-serkentő anyagokkal, és még az ízük is jó.

Zabpehely

Hideg időben ideális a zabpehely fogyasztása: növényi alapú fehérje és rost jó adagját kapjuk egy tálban, ami ráadásul megálljt is parancsol az éhségünknek. Az ebben található béta-glükán nevű keményítő ráadásul csökkenti a rossz koleszterin szintjét is: napi 3 grammnyi béta-glükán fogyasztása 5-10 százalékkal csökkentheti a koleszterinszintet. A zabpehelyre borított ízesítés extra tápanyagokat juttathat szervezetünkbe.

Forró csokoládé

A forró csokoládé az egyik legjobb dolog, amivel be lehet bújni az ágyba, a kérdés inkább az, hogyan is készítjük el ezt az italt. Hagyományos tejben vagy mandulatejben érdemes elkeverni két kockányi olvasztott fekete csokoládét. A fekete csokoládé jót tesz az egészségnek: az ebben található flavonoid nevű antioxidánsok csökkentik a rák és a szív- és érrendszeri betegségek esélyét.

Feketebab-leves

Hidegben bármilyen leves jól eshet, amiben kömény és chilipaprika van, de ezen ételt kifejezetten a bab teszi finommá és egészségessé: nemcsak vas- és réztartalma miatt (amelynek hatására izmaink több oxigént használnak, immunrendszerünk pedig erősödik), hanem azért is, mert egy adag levesben körülbelül annyi bab van, ami 15-15 grammnyi fehérjéhez és rosthoz juttat minket. A fekete babban ráadásul az állati eredetű fehérjéktől eltérően nincs telített zsír.

Kelbimbó

Akár még egy kezdődő náthát is visszafoghatunk a kelbimbóval, mivel nem csak rosttal és rákmegelőző fitotápanyaggal van tele, hanem C-vitaminnal is, így ha már elkaptunk egy ronda megfázást, annak hosszát jelentősen le tudjuk csökkenteni olyan étrenddel, amelyben a kelbimbó is megtalálható. Kesernyés ízük sokakat elriaszt, de az elkészítésen sok múlik: olívaolajon megpirítva egészen más ízt kapnak!

Sütőtökleves

Gans szerint egy jó adagnyi sütőtök levesben rengeteg A-vitamin van, ami a szemünknek kifejezetten jót tesz. A sütőtök a benne található béta-karotinnak köszönhetően igen jó antioxidáns és rákmegelőző hatású élelmiszernek tekinthető. Nem csak a sütőtök veszi elejét a megbetegedéseknek, vétek lenne kidobni a magját, hiszen a tökmag is gyógyító hatással bír. 

Chili con carne

A chilipaprikák erejét a kapszaicin nevű vegyület adja, amely nem csupán az anyagcserét serkenti, hanem a zsírlerakódást is megakadályozza. A chili con carnéban található babok proteintartalma segít az izomszövet kialakulásában, a paradicsomszósz likopinban gazdag, a hagyma pedig tele van antoxidánsokkal. Ha a húst is kihagyjuk belőle, csak nyerünk – a National Institutes of Health egyik kutatása azt állítja: minél több vörös húst fogyasztunk, annál nagyobb az esélyünk a rák, illetve a szív- és érrendszeri problémák kialakulására. 

Dió

A diót az év bármely szakában fogyaszthatjuk, de a sült dió kifejezetten jól eshet az őszi időszakban, magában vagy bármilyen süteménybe keverve. A dió gazdag az alfa-linolénsavban: ez egy olyan omega-3 zsírsav, amely a szívegészséget javítja. A Journal of the American College of Nutrition szaklapban olvasható egy tanulmány, miszerint mindazok, akiknek étrendjében rendszeresen szerepel a dió, dióolaj és a lenolaj, jobb vérnyomásról számolhatnak be, valamint artériáikban is kedvezőbb a véráramlás.

Alma

A sült alma nem csupán ideális őszi étel, hiszen a gyümölcsben rengeteg rost található: ezek lassítják az emésztést, illetve segítenek abban, hogy az étel könnyebben csússzon végig szervezetünkön. Mindezek miatt visszafogottabb éhségérzetre és kevesebb gyomorproblémára számíthatunk. Ne felejtsük el: jobbat teszünk magunknak, ha nem hámozzuk meg az almát, mivel a héjában koncentráltabban találhatók meg a rostok, mint az alma húsában. Fahéj hozzáadásával több antioxidánst vihetünk be a szervezetünkbe állítja a szakértő, aki hozzáteszi: az alma 86 százaléka víz, úgyhogy szükség esetén ezzel is tudjuk hidratálni magunkat.

Édesburgonya

A tökhöz hasonlóan az édesburgonya A-vitamin tartalma is igen magas: egy közepes méretű főtt édesburgonyában a napi szükséglet csaknem négy és félszerese található. E mellé kapunk még a héjából 4 grammnyi rostot, hogy gyomrunkat is megtölthessük. Az édesburgonya C-vitamint, kalciumot és némi vasat is tartalmaz. Ha az édesburgonyát magában akarjuk fogyasztani, ne tegyünk rá zsiradékot, inkább tegyünk rá rozmaringot, amelynek B-vitamin tartalma is magas, valamint megnöveli ellenálló képességünket a karcinogén anyagokkal szemben. És amúgy isteni íze van. 

Gyömbértea

A gyömbérnek extra hőtermelő hatása van, ami hidegben igen jól jöhet – serkenti az anyagcserét és javítja a vér áramlását. Több kutatás is alátámasztja hasznosságát: a gyömbértea folyamatos reggeli fogyasztása napközben kisebb éhségérzethez, nagyobb teltségérzethez vezethet. A gyömbér teaként való fogyasztása segíthet orvosolni a test azon fájásait is, amelyeket például egy edzés után tapasztalhatunk. A torokfájás enyhítésére is kitűnő gyógymód.

Neked ajánljuk
Krumpli, fejedelmi főételként? Isteni receptek Kiadós téli levesek Téli túra a Viharsarok egyik legszebb vidékén Szerbiát is meghódítja a szélenergia? A Toyota napelemmel hasznosítja a kánikulát
Tovább a forrásra: hazipatika.com
Vissza
Hírfolyam