2018. április 26., Ervin
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter Időjárás

Lássuk, mit együnk! – Áprilisi szezonális alapanyagok

Miért együnk lehetőség szerint minél több szezonális zöldséget és gyümölcsöt? Amellett, hogy magasabb vitamintartalom mellett kevesebb káros anyagot tartalmaznak, nagy valószínűséggel helyi termelőktől érkeznek a konyhánkba, és így jóval kevesebb terhet rónak a környezetre, mint messziről érkezett társaik. 

Áprilisban szezonális alapanyagok

Alma, bab, batáta, burgonya, cékla, dió, endívia, fejes saláta, fekete retek, gesztenye, hónapos retek, karalábé, lila hagyma, madársaláta, medvehagyma, pasztinák, petrezselyemgyökér, rukkola, sárgarépa, sóska, spárga, spenót, torma, újhagyma, vöröshagyma, zeller.

Az áprilisban szezonális zöldségek közül az egyik legkönnyebben felhasználható alapanyag a medvehagyma. Rendkívül sokoldalú növény: fokozza az étvágyat, segíti az emésztőrendszer működését. Vérnyomás- és vérzsírcsökkentő hatással bír, magas C-vitamin-tartalmának köszönhetően támogatja a szervezet ellenálló képességét. Viszont nagyon kell vele vigyázni, hiszen gyakran tévesztik össze az erdőben való gyűjtés alakalmával a gyöngyvirággal, amelynek nagyobb mennyiségű fogyasztása végzetes lehet. Segít a megkülönböztetésben, ha a két ujjunk között összedörzsöljük a leveleket: a medvehagymának fokhagymára emlékeztető jellegzetes illata van. 

Tovább a forrásra: gasztrohos.blog.hu
Vissza
Hírfolyam
Ajánló
10 lépés a fenntartható élelmiszer-fogyasztás felé 2024-től jöhet a kötelező otthoni komposztálás az Európai Unióban 5 környezetbarát ökokonyhatipp A divat valódi ára – Zöld Kalandozások 3. A franciák büntetnek, az olaszok pakolnak, hogy ne legyen élelmiszer-hulladék