2018. szeptember 23., Tekla
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter Időjárás

Indul a grillszezon – készíts egészséges grillételeket

A jó idő beköszöntével hivatalosan kezdetét vette a grillszezon. A szabadtéri sütögetés tökéletes hétvégi program a barátok vagy a család összehozására. A grillételek egyik előnye, hogy sokkal egészségesebbek, mint az olajban vagy zsírban sült társaik. Az alakunknak is jót tehetünk az ínycsiklandozó grillételekkel, ha figyelembe vesszük a hévízi NaturMed Hotel Carbona séfjének tippjeit.

A grillezés másik nagy előnye, hogy

a tápanyagok is jobban megőrződnek, az ételek kevésbé zsírosak, így a nagy hőségben sem ülik meg a gyomrot.

Egy kerti grillsütő segítségével fenséges lakomákat rendezhetünk. Annak érdekében, hogy minél egészségesebb ételeket készítsünk, érdemes megfogadni Barcza Zoltán, a NaturMed Hotel Carbona séfjének tanácsait.

Készítsük elő a húst, ha tehetjük, válasszunk halat!

Hús nélkül nem igazi a grillezés. Mindig figyeljünk azonban arra, hogy a zsírosabb részeket eltávolítsuk a húsról sütés előtt, és lecsöpögtessük a páclét, így kevésbé fog füstölni a grillsütő.

Amennyiben oldalast grilleznénk, pároljuk elő a csontos húst. A séf azt tanácsolja, hogy készítsünk mellé egy só, bors, mustár, méz és préselt fokhagyma alkotta krémes pácot, amivel bekenjük a párolt húst, és már mehet is a grillre. Ezzel a módszerrel finom kérge lesz az oldalasnak. Ha pedig szeretnénk elkerülni a felesleges kalóriákat, akkor válasszunk a marha és a sertés helyett csirkehúst, vagy ami még jobb, halat, de fontos, hogy lehetőleg ne legyen füstölt vagy pácolt. Akár parázson, grillfóliába csomagolva is elkészíthetjük.

Fotó: pixabay.com

Mellé tehetünk még nagyobb csíkokra vágott paprikát, cukkinit, lila hagymát, gombát és rozmaringágat. Adjunk hozzá egy kis citromborsot, citromlevet, majd locsoljuk meg olívaolajjal. Lehetőleg a fóliát zárva tartva süssük, amíg megpuhul, azután nyitott fóliában grillezzük tovább, és kész is a mennyei étel.

Figyeljünk a változatosságra!

Érdemes viszont nem csak a húsokra koncentrálnunk a menü összeállításakor, hiszen számos más lehetőség is a rendelkezésünkre áll. Tavasszal és nyáron a zöldségek hatalmas tárházából válogathatunk.

Fotó: pixabay.com

A paprika, a paradicsom, a cukkini és a padlizsán teljesen „grillkompatibilis”, de akár spárgát is süthetünk grillen. Egy kis fűszer, és mehet is a rácsra. A nyár örök klasszikusa a kukorica, melyet vajjal bolondíthatunk meg.

Fotó: pixabay.com

Az előkészületek is fontosak

A grillezés nem csak a sütögetésből áll, komoly előkészületeket igényel. Meg kell pucolni a zöldségeket, be kell pácolni a húsokat. Az olajos pácoknál figyeljünk rá, hogy olyan olajokat használjunk, amelyek bírják a magas hőfokot. Ilyen például az olívaolaj, a mogyoróolaj, a szezámolaj vagy a napraforgóolaj. Ha pedig szószokat kínálunk a húsok mellé, törekedjünk arra, hogy

házilag készítsük el őket, így elkerülhetjük a plusz kalóriákat, ami a bolti verziók magas cukor- és fűszertartalmából adódna.

Ráadásul, ha mi készítjük el, pontosan tudjuk majd, mi került bele.

Desszertet a grillrácsról

Nem csak húsokat és zöldségeket grillezhetünk. Ha egy kis édességre vágyunk, bátran próbáljuk ki például a grillen sült szalagos fánkot. 

A gyümölcsökkel is bátran kísérletezhetünk. A banán, az ananász, az alma, a barack és a grépfrút grillezve biztosan üde színfoltja lesz egy kerti partinak.

+1 tipp

Ha van rá mód, fatüzelésű grillsütőt használjunk. Különleges aromát ad ugyanis az ételnek.

Neked ajánljuk
Egyszerű lépések a fenntartható élelmiszer-fogyasztás felé Egészséges táplálkozás = élelmiszer-pazarlás? Méregmentes limonádéért kampányol egy balatoni vendéglátós 5. SUSCO Budapest fenntartható fejlődés konferencia A Cadillac is zöldre vált
Tovább a forrásra: szeretlekmagyarorszag.hu
Vissza
Hírfolyam