2018. november 14., Aliz
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

A kókuszolaj mégsem olyan egészséges?

Erősen megkérdőjelezte a tudatosan étkezők körében igen nagy népszerűségnek örvendő kókuszolaj egészséges mivoltát dr. Karin Michels harvardi professzor. Állítása szerint a népszerű zsiradék valójában ártalmasabb, mint az étolaj, vagy az állati eredetű zsírok, például a sertészsír...

Bejárta a médiát dr. Karin Michels harvardi professzor nyár közepén Németországban tartott előadása, amelyben azt állítja, hogy a kókuszzsír vagy kókuszolaj valójában „tiszta méreg”, és „az egyik legrosszabb étel, amit ehetsz”. Abban a hitben, hogy a kókuszzsír egészséges, nagyon sokan használják étolaj vagy állati zsiradék helyett, pedig Michels szerint még az utóbbinál is ártalmasabb – írja a Huffington Post a professzor előadását idézve. 

A kutatónő nyár közepén tartott előadásában, amelyet már 1,2 millióan néztek meg a YouTube-on, hosszan fejtegeti, hogy a kókuszolaj nem érdemli meg a táplálkozásban jelenleg elfoglalt kitüntetett helyét, ugyanis nagyon sok telített zsírsav található benne. 

Dr. Karin Michels előadása a kókuszolajról Forrás: Youtube

Kevin Klatt, molekuláris táplálkozáskutató a CNN-nek azt mondta, hogy erős túlzás méregnek nevezni a kókuszolajat, de az biztos, hogy nem olyan rossz, mint a vaj, de nincs olyan jó, mint az olívaolaj. Klatt, aki az amerikai Cornell Egyetemen kutatja a kókuszolaj metabolikus hatásait.

„Bármilyen olaj nagyon egyszerűen meg tudja növelni egy étel energiatartalmát” – mondja Klatt, aki szerint kis mennyiségben a kókuszolaj beépíthető egy diétába, viszont mindennapos használatra az olíva- vagy repceolajat javasolja. 

Tovább árnyalja a vitát, hogy

a Brit Szív Alapítvány (BHF) állásfoglalása szerint a kókuszolaj körülbelül 86 százalékban tartalmaz telített zsírsavakat, míg a vajban ezeknek az aránya csupán 52 százalék.

A telített zsírsavakban gazdag étrend pedig magasabb koleszterinszinthez vezethet, és megnövelheti a szív- és érrendszeri betegségek valószínűségét.

A BHF dietetikusa, Victoria Taylor szerint elképzelhető, hogy a kókuszzsír telített zsírsavai máshogy hatnak a szervezetre, de nincs elegendő mennyiségű és minőségű adat, ami ezt alátámasztaná. Ugyanakkor azt biztosan tudjuk, hogy a telített zsírsavak telítetlenekkel történő helyettesítése (például napraforgóolaj, olívaolaj, valamint ezeknek a növényeknek a magvai) nagyon hatékonynak bizonyultak az úgynevezett LDL-koleszterinszint csökkentésében, amit „rossz” koleszterinként tartanak számon.

Neked ajánljuk
A fagyasztott pizza választóvonal az egészségtudatosságban Főzelékek nagyimódra A kedvenc szuperélelmiszereink megölik a bolygót Feltérképezik a Föld minden élőlényének genetikai kódját Egyre nehezebbek és magasabbak vagyunk
Tovább a forrásra: dívány.hu
Vissza
Hírfolyam