2018. október 16., Gál
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter Időjárás

Paraziták, higany – nem csak a szálkára kell figyelni, ha halat eszünk

A halban található ómega-3 zsírsav és a sovány fehérje nagyon egészséges. Jelentősen csökken a szív- és érrendszeri megbetegedések kockázata azoknál, akik hetente legalább kétszer fogyasztanak olajos halat. Azt azonban nem árt tudni, hogy szinte minden halban van bizonyos mennyiségű higany, ami a felnőtt szervezet számára nem jelent problémát, de kisgyermekeknél, szoptatós nőknél figyelni kell rá.

Kevesebb makrélát, több harcsát

A makrélában, a cápahúsban, a kardhal húsában és a tengeri kagylókban is általában több a higany. A gyerekek és a kismamák ezek helyett inkább rákot, tonhalat, lazacot vagy harcsát fogyasszanak.

A higany mellett figyelni kell a parazitákra is. Ez nem csak a halaknál van így. Gondosan kell kezelni, rendesen át kell sütni vagy párolni a halhúst, ha nem marad nyers, akkor megelőzhetjük a bajt.

Ha nem szeretjük a halat, akkor sem kell lemondanunk a húsában lévő egészséges anyagokról, hiszen azokhoz más formában is hozzájuthatunk.

Fotó: infostart.hu

ómega-3, halolaj

Az egészséges étkezés szempontjából fontos ómega-3 zsírsavak kiváló forrása például a repceolaj, a lenmag, a dió és a tökmag. A kognitív képességek javítása szempontjából is fontos étrendkiegészítő a halolaj, amely nagyon hasznos minden korban, így az újszülött csecsemőknél is. Csökkenti a szervezetben lévő gyulladásokat, és segít elkerülni a szív- és érrendszeri megbetegedések kialakulását.

Neked ajánljuk
Egyszerű lépések a fenntartható élelmiszer-fogyasztás felé Egészséges táplálkozás = élelmiszer-pazarlás? 10 egyszerű módszer, hogy ősszel is egészséges maradj Új eldobható termékek kerülhetnek tiltólistára az Európai Unióban Hogyan lehetek környezettudatos? (videó)
Tovább a forrásra: infostart.hu
Vissza
Hírfolyam