2019. augusztus 22., Menyhért, Mirjam
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Több száz cég teszi egészségesebbé termékeit Spanyolországban

Átlagosan 10 százalékkal csökkenti termékei cukor-, zsír- és sótartalmát 2020-ra mintegy 400 élelmiszer- és vendéglátóipari cég Spanyolországban. Az ezt vállaló cégek között olyan nemzetközi márkák is megtalálhatók, mint a Coca Cola, a Lidl vagy a McDonald's.

„Ez egy mérföldkő, hatalmas erőfeszítés az ágazat részéről” – értékelte María Luisa Carcedo spanyol egészségügyi miniszter a szaktárca és a cégek között létrejött megegyezést. A politikus szerint a spanyol felnőtt lakosság 54 százaléka, a gyerekek 40 százaléka túlsúlyos, ezen belül a felnőttek 17, a gyerekek 18 százaléka elhízott.

Rosszabb az arány az alacsonyabb jövedelemmel rendelkező családok esetében, akiket jobban érint a rossz táplálkozás okozta elhízás. Az egészségtelen étrend több halálesetért és betegségért felelős, mint az alkohol, a dohány és a drogok.

A megállapodásban 13 kategóriába sorolták a különböző termékeket, és csoportonként határozták meg a cukor-, zsír- és sótartalom elvárt csökkentését.

Fotó: szuperfarm.hu

Például a húskészítmények esetében a cukortartalom 10 százalékos, a zsírtartalom 5 százalékos, míg a sótartalom 16 százalékos csökkentése szerepel.

A 2020-as céldátummal elfogadott együttműködési megállapodás összesen mintegy 4000 élelmiszer-ipari terméket érint. Az aláírók között nagy nemzetközi élelmiszer- és üdítőgyártó cégek (pl. Kellogg's, Coca Cola, Pepsico), szupermarket-hálózatok (pl. Carrefour, Lidl) és étteremláncok (pl. McDonald's, KFC, Five Guys) is szerepelnek.

Neked ajánljuk
Kitiltotta a marhahúst campusáról egy londoni főiskola Kitiltotta a marhahúst campusáról egy londoni főiskola Élesztő: kívül-belül jót tesz Egyre rosszabb a helyzet: súlyos vízhiány fenyeget Több millió fát vágnak ki az új nepáli nemzetközi repülőtér építése miatt
Tovább a forrásra: szuperfarm.hu
Vissza
Hírfolyam