2019. október 16., Gál
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Közel felére csökkent az üdítők átlagos cukortartalma 2010 óta

A Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetség korábban önkéntesen vállalta, hogy az alkoholmentes italok átlagos cukor- és kalóriatartalma 2020. év végéig 50 százalékkal lesz kisebb a 2010-es értéknél. Most 43 százaléknál tartanak.

A szövetség tagvállalatai a kitűzött célt termékeik receptúrájának átalakításával, új, innovatív termékek bevezetésével, illetve kis kiszerelésű termékeik arányának növelésével valósítják meg, és bővítik kínálatukban az alacsony kalóriatartalmú és a kalóriamentes termékek arányát.

Az elmúlt években végrehajtott intézkedések eredményeként 2010. és 2018. között a szövetség tagjai által gyártott, forgalmazott termékek 100 milliliterre vetített átlagos cukor- és kalóriatartalma 43 százalékkal csökkent, ami 3 százalékpontos javulás a 2017-ben mért 40 százalékos értékhez képest.

Fotó: szuperfarm.hu

Az alkoholmentes italok 2010-ben 100 milliliterre vetített átlagos kalóriatartalma 40 kalória volt, ma már csupán 23 kalória. A csökkentett kalóriatartalmú, azaz legfeljebb 20 kalória/100 milliliter, és a kalóriamentes termékek aránya az alkoholmentes italokon belül 23 százalékról 56 százalékra emelkedett 2010. és 2018. között. Az üdítőitalokból bevitt kalória mindössze 2-3 százaléka az átlag magyarországi fogyasztó által bevitt teljes energia (kalória) mennyiségének.

A közlemény idézi Nagy István agrárminisztert, aki szerint

az üdítőital szövetség példaértékű cukorcsökkentési programja egyértelműen mutatja a hazai és nemzetközi vállalatok elkötelezettségét a magyar piac iránt.

A vállalások eléréséhez szükséges új, innovatív technológiák alkalmazása és a folyamatos termékfejlesztés jelentős mértékben erősíti a hazai élelmiszer-feldolgozó ágazat versenyképességét.

Miklósvári Géza, a Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetség elnöke elmondta: szövetségük és tagvállalataik folyamatos termékinnovációval, felelős reklámozással, a fogyasztók minél szélesebb körű tájékoztatásával járulnak hozzá a közös népegészségügyi célok eléréséhez.

A Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetség a magyarországi alkoholmentesital-gyártók szakmai érdekvédelmi szervezete, amely a hazai ásványvíz-palackozók több mint 95 százalékát, az üdítőital- és a gyümölcslégyártók mintegy 80 százalékát képviseli. A tagvállalatok éves szinten mintegy 230 milliárd forint termelési értéket állítanak elő, közvetlenül 4000 embert foglalkoztatnak Magyarországon.

Neked ajánljuk
Még mindig csaknem évi 2 millió tonna élelmiszer megy a kukába A kevés húst tartalmazó étrend karbonlábnyoma kisebb, mint a hagyományos vegetáriánusé Hatalmas fásítási program magyar civil kezdeményezésre Nő a világ növényiolaj-termelése Északnyugat felé sodródik a leszakadt gigászi jégtömb (képgaléria)
Tovább a forrásra: szuperfarm.hu
Vissza
Hírfolyam