2019. november 13., Szilvia
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Ha elég jó marketinget csinálnak a rovaroknak, akkor nagy étvággyal fogjuk enni őket?

A fejlett országokban nagyon válogatósak az élelmiszer-vásárlók. Mindig van egy szint, amit már nem szeretnek átlépni, akár a leghétköznapibb zöldségeknél sem. A felmérések szerint a formás alma jobban fogy, mint az, amelyik ugyanolyan ép és finom, de kevésbé szép. Hasonló szempontok miatt a megtermelt élelmiszereknek mintegy felét kidobjuk, az állatok közel felét pedig hiába öljük le.

Ebben a helyzetben például a rovarételek vagy a újratisztított szennyezett víz elfogadtatása nagyon nehéz lesz, pedig jó lenne, ha egyre többen fanyalodnának rá, vagy térnének át szándékosan a fogyasztásukra – írja a g7.hu. Ezeknek ugyanis döntő szerepük lehetne a pazarlás megállításában, vagy a klímavédelmi szempontból kedvezőbb alternatív fehérjeforrások elterjedésében.

Nathan S. Consedine, az Aucklandi Egyetem ételpszichológiai szakértőjének és munkatársainak kutatásai szerint

a rovarételek iránti undor leküzdése sok esetben nem is olyan nehéz.

Egy 510 fős, felnőttekkel végzett kísérlet adatai szerint az ételek elutasításában 50 százalékban számít az, hogy a terméket mennyire tekintik természetesnek, ízletesnek, egészségesnek, és esztétikailag megfelelőnek. Amikor választási lehetőség elé állították a teszt alanyait, különösen kitűnt, hogy sokszor azért utasítottak el egy-egy ételt, mert azt kevésbé tartották természetesnek.

A rovarétel-marketingnek ezért elsősorban arra kellene koncentrálnia, hogy átformálja a jelenlegi beidegződéseinket, és természetes választási lehetőségként mutassa be az újdonságokat.

Néhány nem is oly régi példa jól mutatja, hogy a vállalkozás nem lehetetlen. A cukornak például jót tett, hogy egy időben erősen reklámozták a természetességét, az erjesztett tejtermékeknek is idő kellett, amíg elfogadták őket, a „barátságos bélbaktérium” pedig ma már teljes mértékben elfogadott és népszerű fogalom lett.

Neked ajánljuk
Ezek az élelmiszerek nem is annyira természetesek, mint gondolnánk Ezek az élelmiszerek nem is annyira természetesek, mint gondolnánk A dunavirág mentőakció (természetfilm) Az aszály miatt vadállatok ezreit telepítik át Zimbabwéban Amikor a nagyok tanulnak a kicsiktől
Tovább a forrásra: g7.hu
Vissza
Hírfolyam