2019. szeptember 19., Vilhelmina
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Ha elég jó marketinget csinálnak a rovaroknak, akkor nagy étvággyal fogjuk enni őket?

A fejlett országokban nagyon válogatósak az élelmiszer-vásárlók. Mindig van egy szint, amit már nem szeretnek átlépni, akár a leghétköznapibb zöldségeknél sem. A felmérések szerint a formás alma jobban fogy, mint az, amelyik ugyanolyan ép és finom, de kevésbé szép. Hasonló szempontok miatt a megtermelt élelmiszereknek mintegy felét kidobjuk, az állatok közel felét pedig hiába öljük le.

Ebben a helyzetben például a rovarételek vagy a újratisztított szennyezett víz elfogadtatása nagyon nehéz lesz, pedig jó lenne, ha egyre többen fanyalodnának rá, vagy térnének át szándékosan a fogyasztásukra – írja a g7.hu. Ezeknek ugyanis döntő szerepük lehetne a pazarlás megállításában, vagy a klímavédelmi szempontból kedvezőbb alternatív fehérjeforrások elterjedésében.

Nathan S. Consedine, az Aucklandi Egyetem ételpszichológiai szakértőjének és munkatársainak kutatásai szerint

a rovarételek iránti undor leküzdése sok esetben nem is olyan nehéz.

Egy 510 fős, felnőttekkel végzett kísérlet adatai szerint az ételek elutasításában 50 százalékban számít az, hogy a terméket mennyire tekintik természetesnek, ízletesnek, egészségesnek, és esztétikailag megfelelőnek. Amikor választási lehetőség elé állították a teszt alanyait, különösen kitűnt, hogy sokszor azért utasítottak el egy-egy ételt, mert azt kevésbé tartották természetesnek.

A rovarétel-marketingnek ezért elsősorban arra kellene koncentrálnia, hogy átformálja a jelenlegi beidegződéseinket, és természetes választási lehetőségként mutassa be az újdonságokat.

Néhány nem is oly régi példa jól mutatja, hogy a vállalkozás nem lehetetlen. A cukornak például jót tett, hogy egy időben erősen reklámozták a természetességét, az erjesztett tejtermékeknek is idő kellett, amíg elfogadták őket, a „barátságos bélbaktérium” pedig ma már teljes mértékben elfogadott és népszerű fogalom lett.

Neked ajánljuk
Útmutató az élelmiszer-pazarlás mérséklésére Útmutató az élelmiszer-pazarlás mérséklésére Ennyire egyszerű a poloskák elleni védekezés Norvégiában már rég rájöttek, hogyan kellene védekezni a tömegturizmus ellen Egy új innováció véget vethet a kávékapszulák rossz hírének
Tovább a forrásra: g7.hu
Vissza
Hírfolyam