2021. szeptember 28., Vencel
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Kampány indult a vadhúsfogyasztás ösztönzésére

„Terítéken a vadhúsok – Ízvadászatra fel!” szlogennel egy hónapos kampányt indított az Agrármarkering Centrum a vadhúsfogyasztás ösztönzésére. Az EU-ban egy kilogramm a vadhúsfogyasztás átlaga, idehaza mindössze 35-40 dekagramm. Sok tízmilliárdos bevételt jelenthetne a gazdaságnak, ha ez az adat megduplázódna.

A Pákozdi Pagonyban rendezett 14. Nemzetközi Vadgasztronómiai Fesztiválon Kovács Zoltán, az „Egy a Természettel” Vadászati és Természeti Világkiállítás lebonyolításáért felelős kormánybiztos kiemelte, a világkiállítás és az odavezető út kiváló alkalom a vadhús népszerűsítésére.

Évente 10 ezer tonna vadhús termelődik Magyarországon, mégis csekély a hazai vadhúsfogyasztás. A minisztérium kiemelt feladatának tekinti, hogy a vadhúsételek a magyar családok asztalára kerüljenek, hiszen a vadhús bioélelmiszer, egészséges, biztonságos, fenntartható módon keletkezik, és nem jár olyan környezetterheléssel, mint más hústermékek előállítása.

Vadhúsból készített kóstolófalatok a 14. Nemzetközi Vadgasztronómiai Fesztivál megnyitóján a Pákozdi Pagony Vadaspark és Arborétumban 2021. szeptember 4-én
Fotó: MTI/Szigetváry Zsolt

A világkiállításon is támogatják a folyamatot, a hazai vadhúsforgalmazók ott lesznek a Hungexpo területén, a gasztropasszázson pedig a legkülönbözőbb formában lehet majd vadhúst fogyasztani, továbbá az OMÉK (Országos Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Kiállítás és Vásár) is része lesz a világkiállításnak, fókuszban a vadhússal, annak feldolgozásával és fogyasztásával.

Egy kilogramm a vadhúsfogyasztás uniós átlaga, miközben a hazai mindössze 35-40 dekagramm, holott sok tízmilliárdos pozitívumot jelenthetne a gazdaságnak, ha ez az adat megduplázódna.

A hazai erdők tele vannak vaddal, mégis baromfiból több mint 30 kilogrammot fogyaszt évente a magyar, több mint százszorosát a vadhúsénak, és ezen változtatni kell. A feldolgozott vadhús vásárlásával azokat a magyar vállalkozásokat is segítik a vásárlók, akik a feldolgozóiparban tevékenykednek.

A korábbi évtizedekben a magyar vadhús 85-90 százalékát exportálták, a hazai piac kis mértékben részesült a prémium termékekből. Ezen szeretnének változtatni, ezért olyan termékekre fókuszálnak, amelyek tovább feldolgozottak, enyhe fűszerezésű, félkész és késztermékek, így nem kell nagy szakmai tudás az elkészítésükhöz. Ezek kiskereskedelmi értékesítése elindult, bevezetésüket az AMC kampánya is segíti.

Neked ajánljuk
Savanyúság görögdinnye héjából A tudatos fogyasztóvá nevelés érdekében pályázhatnak az iskolák Így készíthetünk otthon herbamézet Nádirigókat tanulmányozhatunk Tiszakécskén Saját napot kapott az évben az ökológiai gazdálkodás
Forrás: MTI
Vissza
Hírfolyam