2019. május 22., Júlia, Rita
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Melyik a legzöldebb autó?

Az elektromos autók sikere egyebek mellett annak is köszönhető, hogy a világ több országa is komolyan elkezdett foglalkozni a károsanyag-kibocsátás csökkentésével. A villanyjárgányoknál azonban nemcsak a dizájn, hanem az emisszió mértéke is fontos.

Az ADAC szakemberei évről évre több mint száz autót tesztelnek. Elég nagy apparátusuk, és megfelelő technikai lehetőségeik is vannak, hogy mindent alaposan megmérjenek, és közúton is elegendő kilométert csavarjanak az autókba. A teszt során közúton, valós körülmények között is ellenőrzik a szén-dioxid-kibocsátást (CO2), valamint a jogszabályokban is meghatározott káros anyagokat. 

Idén összesen 109 különböző modellt vizsgáltak. A 2018-as év azért is érdekes volt, mert először jelentek meg a gyártók kínálatában olyan autók, amelyek teljesítik a 2019 szeptemberétől előírt Euro 6d-TEMP normát. Ezeknél már nem elegendő laboratóriumi körülmények között meghatározni a kibocsátást.

A tesztelők igyekeznek minden autónak azonos esélyeket biztosítani, ezért a szén-dioxid-kibocsátásnál az adatokat Well-to-Wheel rendszerben vizsgálják:

a forrástól a kerékig számolják az energiafelhasználást, figyelembe véve az üzemanyag előállításához szükséges energiát is.

Ebből következik, hogy a végső rangsorolásnál nem kapott minden villanyautó alanyi jogon maximális pontszámot a CO2-kibocsátásra.

Komoly követelményeknek kell megfelelniük az autóknak Fotó: ADAC Ecotest 2018

Nem teljesen magától értetődő, hogy az Euro 6d-TEMP normát teljesítő autók kevésbé szennyeznek, mint az alacsonyabb előírásra tervezett modellek. Sok olyan hibridet vagy gázos gépet találunk előkelő pozícióban, amely csak Euro 6b-s, miközben például az Opel Grandland X nagyobbik dízele hiába 6d-TEMP-es, ha sokat fogyaszt, és magas a CO2-értéke.

A legmagasabb pontszámot, 100-at a maximális 110-ből a Volkswagen e-Golfnak sikerült elérnie. A fészlift során 35,8 kilowattórás akkucsomagot kapott, ezzel pedig az Ecotesten 200 kilométert tett meg egy töltéssel. A gyári adattól ugyan elmaradt, de a 17,3 kWh/100 kilométeres fogyasztás így is igen jónak számít. A CO2-kibocsátása 100 gramm kilométerenként, alapul véve a németországi energiamixet (579 g/kWh).

  • A német nyelvű Ecotestet ide kattintva lehet elérni. 
Neked ajánljuk
A villanyautósoknak segít a Google Maps új funkciója A villanyautósoknak segít a Google Maps új funkciója Jöhetnek a tisztán elektromos repülők? A műanyag zacskók azonnali betiltását sürgeti a német fejlesztési miniszter Lefotózták az első tisztán elektromos Škodát
Tovább a forrásra: nrgreport.com
Vissza
Hírfolyam