A Google Maps a károsanyag-kibocsátás csökkentéséért
A Google Maps hamarosan a kevesebb károsanyag-kibocsátással járó útvonalat fogja elsőként ajánlani a sofőröknek, akiket figyelmeztet majd az alacsony kibocsátási zónákra is. Emellett az alkalmazás összehasonlíthatóbbá teszi a különböző közlekedési alternatívákat is.
„A tervek szerint a térkép- és útvonaltervező szolgáltatás algoritmusa az ajánlott útvonal megtervezésekor az elérhető közlekedési adatok alapján figyelembe fogja venni azt is, hogy melyik útvonal a legkevésbé ártalmas a klímának, és azt fogja javasolni. A funkció hamarosan elérhető lesz az Egyesült Államokban, de bejelentésük szerint készülnek
a globális bevezetésére is”
– írja a BBC beszámolója alapján a 444.hu.
A sofőrök ezzel nem feltétlenül veszítenek majd sok időt, mert – ahogy Russel Dicker, a Google Maps, vagy magyarul Google Térkép termékfejlesztési igazgatója elmondta – a jelenleg ajánlott útvonalak körülbelül felénél eleve lenne olyan alternatíva, amelyik kevesebb kibocsátás mellett ugyanolyan vagy csak alig hosszabb ideig tartana.

A szolgáltatás bevezetése után egyébként ugyan a leginkább környezetbarát útvonal lesz majd az alapértelmezett ajánlás, de ezt a funkciót a sofőr kikapcsolhatja. Amennyiben mégis a környezetbarát működési mód mellett dönt, a Google akkor is fel fogja hívni a figyelmét arra, ha van lényegesen gyorsabb útvonal.
Az alkalmazás ilyenkor a legfenntarthatóbb és a leggyorsabb útvonalnál is fel fogja tüntetni a kibocsátás várható mennyiségét is.

Mivel több országban kijelöltek már alacsony kibocsátási övezeteket, ezért júniustól
a Google arra is figyelmeztetni fogja az autósokat, ha olyan zónát érintenek, ahol bizonyos típusú, nagyobb kibocsátású autók forgalmát már korlátozták.
A Google Maps ezenkívül szeretné jobban összevonni az autós utazás tervezését az egyéb közlekedési alternatívák tervezésével, ezek ugyanis jelenleg külön-külön érhetők el. A terv, hogy például egy adott útvonalon könnyebb legyen összevetni a gyalogos, biciklis vagy tömegközlekedést az autózással.