2018. április 19., Emma
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter Időjárás

Jön a csomagolás nélküli szupermarket-hálózat?

Csomagolásmentes szupermarketláncot tervez két német környezetvédő, akik a hulladék csökkentése mellett megspórolnák az élelmiszerek előre csomagolásának költségeit is. A terv a plasztikhulladék jelentős csökkentése mellett „népnevelő” célzatú is, amennyiben rászoktatja a vásárlókat, hogy saját többször használatos szatyraikkal, kosaraikkal menjenek vásárolni.

Szupermarket csomagolás és az ebből keletkező hulladéktömeg nélkül – ez a víziója Sara Wolfnak és Milena Glimbovskinak, akik 2014-ben nyitották meg Berlinben csomagolás nélküli boltjukat, és további áruházakat terveznek alapítani Németországban. 

Míg a boltokban jellemzően műanyag csomagolásban kaphatók az élelmiszerek, a zöldségek és a gyümölcsök, sőt, amikor távoznak onnan, egy további műanyag zacskót kapnak, az Original Unverpackt boltban eredeti nagy ládákban, újracsomagolás nélkül, ömlesztve teszik ki az árut, ahonnan a vásárlók a kívánt mennyiséget vehetik ki saját vagy a boltban hozzáférhető újrahasznosítható szatyrukba.

Az alapítók hosszas keresgélés után egy több mint 100 éves, hajdani hentesboltot  találtak a legmegfelelőbbnek a saját boltjuk helyszínéül Fotó: Original Unverpackt

Milena Glimbovskié a csomagolásmentes szupermarket ötlete, ami akkor villant be neki, amikor egy egyszerű vacsora elkészítése után meglátta, mennyi plasztikhulladék keletkezett. Ezután dolgozta ki Sara Wolffal az üzleti tervet, és a megvalósításba fektették minden energiájukat. Sara otthagyta az állását, Milena pedig félbeszakította a tanulmányait. Több őstermelővel felvették a kapcsolatot, akik közül sokan jelezték, hogy tetszik nekik az ötlet, és szívesen együttműködnének.

A kezdőtőkét közösségi finanszírozásból hozták össze, több mint 2500 adományozótól, és az első körben szükséges 45 ezer euró bőven határidő előtt összegyűlt. Így nyílt meg a tervezett üzletlánc első boltja Berlinben.

Az alapítók arra törekednek, hogy

a boltjukban megvásárolható áruk ne legyenek drágábbak a normál szupermarketekben kaphatóknál. Mivel a fogyasztói ár átlagosan 20 százalékát teszi ki a csomagolás költsége, ezt meg tudják spórolni.

A boltban kapható élelmiszereket online is meg lehet rendelni. A nem élelmiszer jellegű, legnépszerűbb termékeik között olyan darabokat találunk, mint a pamut gyümölcs- és zöldségháló, a bambusz fogkefe vagy a „There's no planet B” (Nincs B bolygó) feliratú póló.

Mindezek mellett az Originial Unverpackt kurzust indított azok számára, akik maguk is szeretnének saját „csomagolatlan boltot” indítani, magazint ad ki a táplálkozás, az életmód, a társadalom, a környezet és a nulla hulladék közötti „fenntartható utazásról”, és workshopokat tartanak azoknak a vállalatoknak, amelyek az ökológiai fogyasztás, a nulla hulladék életmód és a csomagolás nélküli vásárlások körében szeretnék felkészíteni alkalmazottaikat.

Tovább a forrásra: utajovobe.eu
Vissza
Hírfolyam
Ajánló
10 lépés a fenntartható élelmiszer-fogyasztás felé 5 környezetbarát ökokonyhatipp A franciák büntetnek, az olaszok pakolnak, hogy ne legyen élelmiszer-hulladék A gazdák is védik a környezetet A játéklavina káros hatásai