2018. december 13., Luca, Otília
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Környezetvédő szupermarket

Senki nem tudja megmondani, hogy vajon időben kezdtünk-e el tenni a klímaváltozás ellen. Csak idővel fog kiderülni, hogy a szén fokozatos kiváltása, az elektromos autók elterjedése, valamint a műanyaghulladék folyamatos csökkentése elegendő-e a felmelegedés visszafordításához. Szükség van az Iceland típusú szupermarketekre is, amelyek mostantól minden saját márkás termékükre csomagolásmentes lehetőséget kínálnak.

A népesség növekedésével megszámlálhatatlan drasztikus változáson megy át a világ, s ennek hatására a társadalmunk is. A kutatások alapján az az általánosan elfogadott tézis, hogy a Föld nagyjából 4 milliárd ember ellátására képes. Ezt némileg alátámasztja az a tény is, hogy 1987-ben, amikor nagyjából még csak 5 milliárdan voltunk a Földön, a Globális Túlfogyasztás Napja (Earth Overshoot Day) december 19-re esett. Ez azt jelentette, hogy 12 nappal az év vége előtt az emberek elhasználtak minden olyan erőforrást, amit a Föld egy év alatt tud csak biztosítani nekünk.

Ez után a nap után már a tartalékainkat éljük fel, ami vészesen fogy. Évről évre egyre korábban érkezik el ez az elátkozottnak nevezhető nap, tavaly például augusztus 8-ra esett, vagyis

alig több mint 7 hónap alatt használtunk fel annyi nyersanyagot és bocsátottunk ki annyi káros anyagot, amit a Föld 12 hónap alatt képes előállítani és feldolgozni.

Ennek egyik központi tényezője, hogy egyre többen vagyunk a világon, s ennél fogva egyre több szemetet is termelünk, aminek hatalmas mennyisége műanyag. Természetesen a környezettudatos embereknek eddig is volt alternatíva, de ezek általában drága bioboltok voltak és a piacok.

A brit nagy áruházlánc, az Iceland úgy döntött, véget vet annak, hogy a gazdagok kiváltsága legyen a csomagolásmentes vásárlás, és elkezdte az összes saját márkás termékét bármiféle csomagolás nélkül árusítani. Az Independent nemrég megjelent cikkében a bolthálózat vezetője elmondta, hogy az Iceland az első globális lánc, amely ezt biztosítja.

Kezdetnek minden műanyag zacskót lecseréltek papírzacskókra, amelyekre minden boltban lesz egy újrahasznosító konténer. Ezenfelül minden saját márkás termék megvásárolható „hagyományos módon”, csomagolással együtt, de külön sorok lesznek a boltokban, ahol a termékek csomagolás nélkül is elérhetőek lesznek. Itt a vásárlók saját tárolóikat, kulacsaikat, üvegeiket, szatyraikat tölthetik meg a termékekkel. Ez nem csupán a szemét drasztikus csökkenése miatt jó, de így mindenki pontosan annyit vihet magával ezekből, amennyire szüksége van, így a felesleg sem kerül a kukába.

Az újítást 2018 januárjában kezdték el bevezetni, és 2023-ra minden boltjukban szeretnék biztosítani a lehetőséget, valamint beszüntetni a saját márkás termékeik csomagolt verzióit.

Neked ajánljuk
A Black Friday mellett itt a Ne vásárolj semmit! nap Igazi tej, igazi túró – a Cserpes Sajtműhely alapanyagai (videó) Az esküvői divatot is elérte a megújulás szele Környezetbarát, vegyszermentes, vízzel lemosható körömlakk gyerekeknek és felnőtteknek Jármű-korszerűsítés a Magyar Postánál
Tovább a forrásra: tisztajovo.hu
Vissza
Hírfolyam