2018. szeptember 19., Vilhelmina
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter Időjárás

„Ha megolvadt, tönkremegy!”

Tükröt tart az emberek vásárlásai mint ökológiai tehertételek elé a Ben & Jerry’s jégkrémmárka. A jövőben egyre több cég fogja felajánlani az embereknek, hogy fogyasztásuk karbonlábnyomának semlegesítéseként bizonyos ökológiai projekteket támogathatnak már rögtön a vásárláskor. A cég rövid videójában a magyar származású Giricz László magyarázza el, hogy a Ben & Jerry’s boltjában hogyan ajánlhatnak fel mikroadományt vásárlók.

De mi lenne, ha minden vásárlásunknál szembesülnénk a vele járó ökológiai lábnyommal, és mindig valami hasonló opciót, lehetőséget kínálna fel a márka, amelynél vásárolunk? Efelé tereli a vásárlás élményét a felelős kapitalizmus egyik zászlóshajójaként elhíresült Ben & Jerry’s jégkrémmárka.

„Ha megolvadt, tönkremegy!” – olvasható a Ben & Jerry’s reklámján Fotó: takepart.com

A cég a legújabb londoni üzletében, a Wardour Streeten található Scoop Shopban történt

minden egyes vásárlásból átutal egy bizonyos összeget a Poseidon Foundationnek, melyet az egy perui nemzeti park, a Cordillera Azul megóvására és újraerdősítésére fordít.

A nemzeti park az Andok hegység és az Amazonas-medence találkozásánál fekszik, 6000 növényfaj és 11 nagyméretű, veszélyeztetett emlősfaj otthona.

Ellentételezés

A Poseidon szembesíti a vásárlókat a karbonlábnyomukkal – mennyi légszennyezést okozott az adott termék előállítása, csomagolása, szállítása –, és rögtön felajánl egy lehetőséget e környezeti tehertétel ellentételezésére. A Ben & Jerry’s boltjában mikroadományt ajánlhatnak fel a vásárlók.

Ez a világ első olyan kereskedelmi platformja, mely ilyesmire képes, állítja a Sustainable Brands. Jegyezzük meg: ez azért egy kis túlzás. Repülőtársaságok és repülőjegyfoglaló honlapok

már eddig is fel-felkínálták jegyvásárlásnál a lehetőséget, hogy néhány dollárért üvegházgáz-kibocsátást ellentételező krediteket vehet az utas, amit karbonmegkötő projektekbe fektetnek (pl. erdőtelepítés).

A nonprofit Poseidon Foundation vezetője egyébként egy bizonyos Giricz László, aki 17 évet töltött el a pénzügyi szektorban. Az alapítvány blockchaintechnológiát használ a vásárlói tranzakciókból levont összegek és a jóváírt karbonkreditek könyvelésére. A karbonsemlegesítő részvételt a Poseidon az Ecosphere+ nevű B vállalattól szerzi be, mely világszerte a legkülönfélébb ökológiai értékek megőrzését támogatja pénzzel. (A B-vállalatokról itt olvashatsz, a legnagyobb B-vállalatról meg itt.)

Az első három hétben a londoni bolt vásárlóinak mikroadományai 1000 fát védtek meg a kivágástól, melyek kiterjedése egyenlő 77 teniszpálya nagyságával.

Felelős vállalat

A Ben & Jerry’s köztudottan politizáló és társadalomtudatos vállalat. Magától értetődő hát, hogy a környezettudatosságban is élen kíván járni. A cégvezetés önkéntesen karbonadóval sújtja az éves üzleti eredményt. A cégnek bevett szokása, hogy egy-egy új termékét valamilyen társadalmi ügyhöz kapcsolja. 2015-ben a párizsi klímacsúcs előtt a Save Our Swirled kampánnyal vezette be új jégkrémét, mellyel a klímaváltozásra hívta fel a figyelmet.

A Ben & Jerry’s vezetése azt is elhatározta, hogy 2020-ra 80 százalékkal csökkenti üvegházgáz-kibocsátását.

(Sustainable Brands)

Neked ajánljuk
Mikor cseréld le a hűtőt? A világ egyik legritkább sörfajtáját veszélyezteti a klímaváltozás A papír másik oldala: számoljon és mérlegeljen! „Legyél TE is Eleven!” – Fenntarthatósági Nap az Akvárium Klubban Gombából táskát? Baraksó Alexandra szerint lehetséges!
Tovább a forrásra: piacesprofit.hu
Vissza
Hírfolyam