Új gazdasági trend épül, búcsúzhatunk a fogyasztói társadalomtól?
Az Y és Z generáció körében a fenntarthatóság már nemcsak egy divatszó. Egyre fontosabbá és kiemeltté válhat napjainkban a körforgásos gazdaság, mivel a felhasználói trendek már nem a fogyasztói társadalom elveit követik – nyilatkozta az InfoRádiónak a PwC szakértője.
Perger Júlia szerint mindez azt jelenti, hogy az előállított javaknak tartósabbnak kell lennie, és az erőforrásokat jobban meg kell becsülni.
A körforgásos gazdaság egy új fogalom, és nehezen körülhatárolható. Ebben a gazdasági modellben nincs hulladék.

„A ma termékei egyben a jövő alapanyagai is” – fogalmazott a PwC szakértője. Az általunk, valamint a vállalatok gyártásában felhasznált anyagok tehát folyamatos körforgásban vannak.
Jelenleg átlagosan személyenként 560 kiló hulladékot termelünk éves szinten.
Perger Júlia úgy véli, bár az újrahasznosítás fontos mérföldkő volt a körforgásos gazdaság eléréséhez, a szemlélet szerint azonban már az alapanyag kiválasztásánál, a termék tervezésénél és a felhasználásnál is figyelni kell.
A gyártóknak olyan termékeket kell készíteniük, amelyek úgynevezett tartós dizájnnal bírnak, vagyis időtállók, nem kell őket havonta vagy évente lecserélni
– emelte ki a szakértő, aki szerint az első ipari forradalom hozta be az ember életébe a hulladékot.
„Az Y és Z generáció körében a fenntarthatóság már nemcsak egy divatszó, hanem egy olyan érték, amiért ők hajlandók többet fizetni” – hangsúlyozta.