2018. december 12., Gabriella
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Trükkök az élelmiszerárak emelkedésének leplezésére

Kevesebb tartalom, módosított összetétel, új csomagolás; ilyen és ehhez hasonló módszereket alkalmaznak az élelmiszergyártók az áremelés leplezésére. A rejtett áremelés lényege, hogy olyan módszereket használnak, hogy a vásárlónak első látásra nem tűnik fel az áremelkedés.

Az egyik gyakori módszer, hogy ugyanazért az árért kevesebb terméket kínálnak, a csomagolás nem változik (vagy valamivel kisebb lesz), „csak” a termék mennyisége csökken,

például egy keksz 330 grammról 300 gramm lesz.

Ezt a fajta változtatást tapasztalhattuk már joghurtoknál is, a doboz kissé összement, az ár pedig maradt. Nagyjából az ellenkezője, amikor

csak a csomagolás változik, és emiatt emelkedik az ár: új színek, más minták.

Tehát egy dizájnváltással terelik el a figyelmünket arról, hogy a termék maga valójában nem változott. Nem feltétlenül kapcsolódik hozzá reklámkampány, nincs új íz, nincs másik változat, nincs csökkentett energiatartalom vagy egyéb, fontos tudnivaló, szimplán a csomagolás. Érdemes ilyen esetben megnézni a régebbi verzió árát is, ha valahol még elérhető, hogy legyen összehasonlítási alapunk.

Fotó: pixabay.com

Az összetétel módosítása is egy olyan változtatás, amire nem éppen könnyű felkészülni vagy észrevenni.

Az ok lehet egy korábbi alapanyag helyettesítése olcsóbbal, de persze ez sem szükséges hozzá. Megtörténhet, hogy egy korábban még 100%-os gyümölcslé már csak 50%-ossá változik, sőt egy összetevőt ki is lehet venni ily módon.

Mit tehetünk?

Ha nem is minden alkalommal, de időről időre nézzük meg a termékek címkéjét. Ember legyen a talpán, aki fejben tudja tartani kedvenc termékeinek teljes összetételét és kiszerelését, de a rendszeres szemlézés segíthet abban, hogy észrevegyük az efféle változásokat.

Hazánkban is figyelmet kapott már egy-egy ilyen eset, például a kávé esetében, ebben az anyagban pedig a korábbi, viszonylag szigorú szabályozás feloldásának hátteréről is beszámolnak.

Neked ajánljuk
Itt a pálmaolaj-ellenes reklámfilm, amit betiltottak Angliában A Black Friday mellett itt a Ne vásárolj semmit! nap Angliában már kapható a boltokban a tücsöksnack Mose-projekt: megépíteni a lehetetlent Kínai támogatással épül szénerőmű Szerbiában
Tovább a forrásra: tudatosvasarlo.hu
Vissza
Hírfolyam