2019. január 22., Artúr, Vince
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Látványosan növekszik a tudatos vásárlás Magyarországon

Megbecsülték Magyarországon a tudatos vásárlás piacát. A 2014–2016-ra vonatkozó első Tudatos Vásárló Piaci Jelentés eredménye alapján 1014 milliárd forint volt a tudatos vásárlói döntések értéke. Élelmiszerre 360 milliárd, közlekedésre és szabadidőre 334 milliárd, lakásfenntartásra 237 milliárd, pénzügyekre 84 milliárd forint jutott.

Ebben az időszakban közel 180 milliárdot költött a lakosság energiahatékony háztartási gépekre, majdnem 80 milliárdot tartott értékalapú bankban, 50 milliárd forintot költött biciklikre és 23 milliárd forintért vett napelemeket. Az ezekre a termékekre és szolgáltatásokra költött összegeknek mind valós társadalmi vagy környezeti hozzáadott értéke van.

„Kialakulóban van egy olyan réteg, amely a fogyasztásból fakadó problémákat és annak következményeit felismerve szívesen áldoz egy fenntarthatóbb világra, és csökkenteni kívánja az ökológiai lábnyomát”

− összegzett a Tudatos Vásárlók Egyesülete, a MagNet Bank és a GfK felmérése.

Fotó: pexels.com

Három év alatt minden egyes háztartás átlagosan 245 ezer forintot költött fogyasztási cikkekre és szolgáltatásokra úgy, hogy azzal egy fenntarthatóbb, felelősebb világhoz járult hozzá. Ezenfelül a bojkottok becsült értéke a megelőző 12 hónapban 129 milliárd forint volt – a felnőtt lakosság 17%-a, több mint 1,2 millió ember bojkottált termékeket és szolgáltatásokat etikai, elvi okokból.

A felmérés előtti három évben az élelmiszer-fogyasztás, lakásfenntartás, közlekedés és szabadidő területén a környezeti és etikai szempontból átgondolt döntések a legtöbb kiadási kategóriában jelentős növekedést mutattak. A méltányos kereskedelem (fairtrade) értéke 2014 és 2016 között közel hétszeresére, az elektromos autók piaca a háromszorosára, míg a bioélelmiszerek és a közösségi mezőgazdálkodás forgalma 50%-kal, az energiahatékony háztartási eszközök forgalma 40%-kal nőtt.

Neked ajánljuk
Zöld fiataloktól a zero waste nagymamákig – Milyen egy csomagolásmentes bolt? Zöld fiataloktól a zero waste nagymamákig – Milyen egy csomagolásmentes bolt? Társadalmi és üzleti haszon egy csapásra? Tiszta sor! Tovább szigorították az ivóvízminőségre vonatkozó követelményeket Lengemesék újra a mozikban
Tovább a forrásra: trademagazin.hu
Vissza
Hírfolyam