2018. november 19., Erzsébet
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Egészségtelen élelmiszerek: Milyen reklámokat lát a gyerek?

Az Egészségügyi Világszervezet legutóbbi jelentése szerint a jelenlegi szabályozások, melyek korlátok közé szoríthatnák, hogyan lehet egészségtelen ételeket reklámozni, teljes mértékben hatástalanok.

Az Egészségügyi Világszervezet (WHO) a liverpooli egyetemmel együttműködve készítette el a tanulmányt. Ebben rávilágítanak, hogy a gyerekek számára is elérhető reklámokban még mindig nagy arányban találni olyanokat, melyek magas zsír-, só- vagy cukortartalmú élelmiszereket népszerűsít. A WHO véleménye szerint

ezek a reklámok nem csak a gyerekek egészségére lehetnek negatív hatással, de a gyermekvédelem, sőt az alapvető emberi jogok tekintetében is sérülhetnek a jogaik.

Fotó: news.liverpool.ac.uk

Az európai régió 53 országának mindössze felében létezik olyan szabályozás, mely korlátozza ebben a tekintetben a reklámpiacot. Néhány országban bizonyos médiumokban, vagy adott idősávokban tilos a fent említett egészségtelen élelmiszerek reklámozása. Ám a legtöbb országban semmilyen törvényi szabályozás nem létezik.

Van jobb megoldás

A tanulmány a kritika mellett ajánlásokat is megfogalmaz. Részletesen kitér a megváltozott médiafogyasztási szokásokra,

felhívja a figyelmet a hagyományos médiacsatornák mellett a digitális média, a csomagolás mint marketingeszköz, illetve a szponzorációs akciók regulázására is.

Ám a legfontosabb megállapítása, hogy nem a média működését kellene elsősorban szabályozni, hanem az egészségtelen élelmiszerek reklámozását hatékonyabban korlátozni.

Forrás: esmmagazine.com – Fordítás: Mizsei Károly

Neked ajánljuk
Itt a pálmaolaj-ellenes reklámfilm, amit betiltottak Angliában Étteremben is lehet kicsi a „szájnyomunk”? Miből és meddig ehetünk még finomat? Klímavédelem Guinness-rekordot megdöntő képeslapokkal (képgalériával) A Nagy Fafilm – Az Öreg Tölgy élete
Tovább a forrásra: magyarmezogazdasag.hu
Vissza
Hírfolyam