2018. december 10., Judit
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Tudatos vásárlónak tartjuk magunkat, pedig nem vagyunk azok

Noha a magyar vásárlók 62 százaléka tudatosnak tartja magát, az OTP Agrár megrendelésére készült reprezentatív felmérésből kiderül: a vásárlók 58 százaléka egyáltalán nem nevezhető tudatosnak, és csupán 17 százalék tart fontosabbnak valamilyen termékjellemzőt a jó ár-érték aránynál.

Alacsony, mindössze 17 százalék azoknak a valóban tudatos vásárlóknak az aránya,

akik képesek a jó ár-érték arány fölé helyezni olyan termékjellemzőket, mint például a prémiumminőség, a magyar eredet, a GMO- és e-szám-mentesség, vagy akár a fair trade előállítás és csomagolásmentesség.

A felsorolt termékjellemzők közül a lakosság további 25 százaléka szintén fontosnak tart legalább egyet, de vásárlói döntéseikben már az ár-érték arány is előkelő helyen szerepel – olvasható az OTP Agrár megrendelésére készített reprezentatív kutatásból.

Mi döntünk arról, hogy mit teszünk a bevásárlókosárba Fotó: pixabay.com

A vásárlók 58 százaléka nem nevezhető tudatosnak, mivel

nem foglalkoznak a termék előállítási módjával, származási helyével vagy beltartalmával.

Minden harmadik magyar vásárló az ár-érték arányt sem nézi, legalábbis saját bevallása szerint.

Ezzel szemben 62 százalék tartja magát tudatosnak, ám a tudatosság mindenkinél mást jelent. A megkérdezettek 19 százaléka a mennyiség kontrollálását, vagyis a pazarlásmentes vásárlást említette, 12 százalék a minőséget, 10 százalék a túlköltekezés visszafogását, illetve valamilyen ár-érték szempontot vesz figyelembe. Mindössze 7 százalék szerint fontos, hogy a termék környezetbarát legyen, és csupán a vásárlók 3 százaléka figyel a származási helyre.

A kutatásban részt vevők fele hallott már a fair trade-ről, azaz a méltányos kereskedelemről, de csak harmaduk állítja, hogy tudja is, mit jelent.

A felmérés szerint azok a vásárlók, akiknél a tudatos vásárlás az ár-érték arányt is megelőzi, jellemzően budapestiek, magasabb végzettségűek és jövedelműek. Az árérzékenység inkább az alacsonyabb végzettségűek és jövedelműek, illetve az inaktívak csoportjára jellemző.

Neked ajánljuk
A Black Friday mellett itt a Ne vásárolj semmit! nap Igazi tej, igazi túró – a Cserpes Sajtműhely alapanyagai (videó) Három tipp, amit érdemes ellesni a passzív házak építőitől Reformok a hulladékszállításban 9 millióból indíthatnak startupot egyetemisták
Tovább a forrásra: szuperfarm.hu
Vissza
Hírfolyam