2019. június 26., János, Pál
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Tudatos vásárlónak tartjuk magunkat, pedig nem vagyunk azok

Noha a magyar vásárlók 62 százaléka tudatosnak tartja magát, az OTP Agrár megrendelésére készült reprezentatív felmérésből kiderül: a vásárlók 58 százaléka egyáltalán nem nevezhető tudatosnak, és csupán 17 százalék tart fontosabbnak valamilyen termékjellemzőt a jó ár-érték aránynál.

Alacsony, mindössze 17 százalék azoknak a valóban tudatos vásárlóknak az aránya,

akik képesek a jó ár-érték arány fölé helyezni olyan termékjellemzőket, mint például a prémiumminőség, a magyar eredet, a GMO- és e-szám-mentesség, vagy akár a fair trade előállítás és csomagolásmentesség.

A felsorolt termékjellemzők közül a lakosság további 25 százaléka szintén fontosnak tart legalább egyet, de vásárlói döntéseikben már az ár-érték arány is előkelő helyen szerepel – olvasható az OTP Agrár megrendelésére készített reprezentatív kutatásból.

Mi döntünk arról, hogy mit teszünk a bevásárlókosárba Fotó: pixabay.com

A vásárlók 58 százaléka nem nevezhető tudatosnak, mivel

nem foglalkoznak a termék előállítási módjával, származási helyével vagy beltartalmával.

Minden harmadik magyar vásárló az ár-érték arányt sem nézi, legalábbis saját bevallása szerint.

Ezzel szemben 62 százalék tartja magát tudatosnak, ám a tudatosság mindenkinél mást jelent. A megkérdezettek 19 százaléka a mennyiség kontrollálását, vagyis a pazarlásmentes vásárlást említette, 12 százalék a minőséget, 10 százalék a túlköltekezés visszafogását, illetve valamilyen ár-érték szempontot vesz figyelembe. Mindössze 7 százalék szerint fontos, hogy a termék környezetbarát legyen, és csupán a vásárlók 3 százaléka figyel a származási helyre.

A kutatásban részt vevők fele hallott már a fair trade-ről, azaz a méltányos kereskedelemről, de csak harmaduk állítja, hogy tudja is, mit jelent.

A felmérés szerint azok a vásárlók, akiknél a tudatos vásárlás az ár-érték arányt is megelőzi, jellemzően budapestiek, magasabb végzettségűek és jövedelműek. Az árérzékenység inkább az alacsonyabb végzettségűek és jövedelműek, illetve az inaktívak csoportjára jellemző.

Neked ajánljuk
Catering műanyag hulladék nélkül Íme az ország egyik legzöldebb zöldségese A tudatosság ideje eljött, a diszkontáruházak ideje lejárt? Ázsia is beszáll a műanyagszennyezés elleni harcba Ha péntek, akkor klímatüntetés
Tovább a forrásra: szuperfarm.hu
Vissza
Hírfolyam