2019. december 16., Aletta, Etelka
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

A hazai divatiparban is trendi a fenntarthatóság

Sokak számára ma már nemcsak a termék minősége, külleme és ára, hanem annak környezetre gyakorolt hatása is sokat nyom a latban, mielőtt vásárolnának. A GLAMI második Fashion (Re)search kutatásából ugyanis kiderült, hogy egyre többen keresik a környezetbarát anyagokat.

A Fashion (Re)search második kutatásának eredményei alapján megállapítható, hogy a magyarok érdeklődnek a divatipar világa, vagyis annak környezetre gyakorolt hatása vagy a munkakörülmények iránt, de nincsenek elegendő vagy biztos információik mindezekről (57 százalék). Ennek tükrében elmondható, hogy

minél több aktuális és érdemleges információra, adatra, valamint megfelelő tájékoztatásra van szükség ahhoz, hogy a divatipar folyamatainak ismerete befolyással legyen a döntési mechanizmusukra a vásárlást illetően.

A hazai divatipart is elérte a zöldhullám Fotó: Pexels

A kutatásban részt vett alanyok 62 százaléka a fenntarthatósági faktorok közül a környezetbarát anyagokat veszi figyelembe vásárláskor. 20 százalékuk egyáltalán nem figyel oda a fenntarthatóságra, a környezetbarát gyártási folyamat és a divatcikkeket készítők munkakörülményei a magyar fogyasztók 7-11 százalékát foglalkoztatják. Arra a kérdésre, hogy milyen kritériumoknak kell megfelelnie egy terméknek, hogy fenntarthatónak tekinthessük, a legtöbben az organikus, lebomló, újrahasznosítható anyagokat említették (55 százalék), a gyártási folyamatot 49 százalék, a megfelelő munkakörülményeket 27 százalék, a tanúsítványokat 41 százalék tartja fontosnak.

Mindebből az látszik, hogy a magyarok nagy része csupán a felhasznált anyagok mentén értelmezi a fenntarthatóságot.

A Fashion (Re)search válaszadóinak 44%-a az időtlen divat híve, de egyéni ruhagyűjteményeit olykor az aktuális trendek darabjaival egészíti ki. 29%-ukat főleg a divatirányzatok befolyásolják vásárláskor, de néha örök érvényű darabokat is választanak. A sérült darabokat a legtöbben (45 százalék) megjavíttatják, egy részük otthon viseli (38 százalék) vagy eladományozza (36 százalék) azokat.

A magyarok 71 százaléka hajlandó lenne többet fizetni egy-egy ruhadarabért, ha tudná, hogy az fenntartható körülmények közt készült, és 67 százalékuk ignorálná azokat a márkákat, melyek tisztességtelen munkakörülményeket, gyártási folyamatokat alkalmaznak, vagy szennyezik a környezetet – amennyiben erről pontos információik vannak.

Ugyanakkor a válaszadók 47 százaléka egy fenntartható márkát sem ismer.

Neked ajánljuk
Ha nem megy az önmegtartóztatás, legalább legyen zöldebb a fekete péntek Az újrahasznosított csomagolópapír a környezetnek is ajándék A karácsony is lehet kacatmentes! Különleges innovációkkal érkezik a CES januárban Eilat kitiltja a strandokról az eldobható csomagolásokat
Tovább a forrásra: mmonline.hu
Vissza
Hírfolyam