2020. június 6., Cintia, Norbert
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Németországban óriási sikerük van a fenntartható élelmiszereknek

Egyre kelendőbbek Németországban az egészséges és fenntartható gazdálkodásból származó élelmiszerek: az elmúlt öt évben 18-ról 31 százalékra nőtt a fogyasztók körében azok aránya, akik nagy jelentőséget tulajdonítanak a tudatos vásárlásnak. 

A GfK piackutató eredményei szerint már kötelező elem a kiskereskedők számára, hogy egészséges és társadalmilag felelős termékeket is kínáljanak a fogyasztóknak –  jelentette a ZDF német közszolgálati televízió.

A Német Ökológiai Élelmiszer-szövetség adatai szerint

tavaly a németországi fogyasztók csaknem 11 milliárd eurót költöttek biotermékekre, 5,5 százalékkal többet, mint egy évvel korábban.

Már a diszkontáruház-láncok, így például az Aldi és a Lidl is felfedezték maguknak ezt a piacot, és minél nagyobb szeletet szeretnének belőle kihasítani.

Németországban is egyre fontosabb szerepe van a tudatos élelmiszer-vásárlásnak Fotó: Pixabay

Egyre nagyobb a kereslet a vegetáriánus termékekre is. A Rügenwalder húsipari vállalat 2014 óta árul húsmentes termékeket, ma már bevételének 30 százaléka ebből származik, és arra számítanak, hogy ez az arány hamarosan 40 százalékra emelkedik. A ZDF arra is kitér, hogy amikor a Lidl kínálatában megjelent a Beyond Meat hamburger, amely zöldborsóból előállított fehérjéből és céklából készült, olyan gyorsan elkapkodták, hogy a két héttel későbbi, újabb szállítmány érkezéséig üresen álltak a polcok a boltban.

A GfK adatai szerint ráadásul egyre több vásárló fordul a cukormentes, kalóriaszegény élelmiszerek felé. 

Mint kiderült, emiatt a nagy élelmiszeripari konszernek és édességgyártók, köztük a Nestlé, a Danone, a Dr. Oetker, a Haribo mind stratégiaváltásra, termékeik cukortartalmának csökkentésére készülnek, és új, „light” változatok piacra dobását tervezik a csokoládétól kezdve a joghurton és pudingon át a gumicukorig.

Neked ajánljuk
A nagy éttermi adagok nem csak az alakunk rovására mennek Megújul a tudatos divatbarátok magyar platformja Tovább romlott a természet állapota Németországban Füstbe ment egy rossz szokás A pálmaolaj vagy a betiltása a kevésbé fenntartható?
Tovább a forrásra: MTI
Vissza
Hírfolyam