2019. december 13., Luca, Otília
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Energiahatékonyság vagy energiaéhség?

A fogyasztók számára manapság egyre fontosabb a fenntarthatóság, főleg akkor, ha háztartási nagygépről van szó. Ám ennek ellenére az energiaéhség még mindig kiemelkedő szerepet játszik a vásárlói döntés meghozatalában.

Az elmúlt évtizedben Európában az értékesítés egyik fontos sikertényezője a megkülönböztetést segítő energiacímke – mivel így elérhetővé tették a gyártók számára, hogy megkülönböztessék magukat, és ez hozzájárult a megnövekedett fogyasztói elégedettséghez.

2012-ben az európai országokban mindössze a termékek 24 százaléka rendelkezett A++/+++ címkével, 2018-ra azonban az ilyen címkével értékesített háztartási gépek részesedése 62 százalékra nőtt.

A háztartási nagygépek az elmúlt évek során egyre energiatakarékosabbá váltak, ugyanakkor egyre több fogyasztó vált át nagyobb kapacitású készülékre Fotó: Pixabay

A vásárlók törekednek a kényelmes fogyasztási élményre, azaz nagyobb kapacitású hűtőszekrényt vásárolnak, amelybe több élelmiszert helyezhetnek el egyszerre, és így ritkábban kell vásárolni menniük.

Egyre több fogyasztó érez felelősséget a környezetünk iránt.

A GfK Consumer Life® kutatása is megerősíti a fenntarthatóság előretörését: 2018-ban világszerte a válaszadók 45 százaléka mondta azt, hogy lelkiismeret-furdalása van, ha valami olyat tesz, ami nem környezetbarát. Ez a gondolkodásmód folyamatos növekedést mutat a 2015-ös 37 százalékhoz képest.

Nyilvánvaló, hogy két fogyasztói igény csap itt össze egymással: az energiatakarékosság és az energiaéhség.

Az energiahatékonyságot is figyelembe vevő tudatos vásárlás hazánkban is teret nyert, ehhez hozzájárultak a kormány csereprogramjai is.

A 2014–2018 közötti hazai adatokat vizsgálva megállapítható, hogy 4 év alatt a nagyobb háztartási gépek esetében jelentősen nőtt az A plusz(+/+/+) energiaosztály részaránya. A legjelentősebb emelkedés az A+++ -os mosógépek esetében figyelhető meg: arányuk 2014-es 20,6 százalékról 2018-ra 67,8 százalékra növekedett. 

Neked ajánljuk
Ha nem megy az önmegtartóztatás, legalább legyen zöldebb a fekete péntek Az újrahasznosított csomagolópapír a környezetnek is ajándék Tiszta sor: a környezetbarát mosószerek is hatásosak Tízezer tonna hulladékot és uszadékfát emeltek ki a Tiszából a kiskörei vízlépcsőnél Elismerés a zöldülésre törekvő vállalatoknak
Tovább a forrásra: trademagazin.hu
Vissza
Hírfolyam